Kies uw regio op basis van postcode, plaats of titel

Plaats
Postcode
Titel

‘Onze kinderen als criminelen afgevoerd’

ReageerPrint dit artikel
Streekblad
  • 03 aug 2010
Door: Gert De Kievit
ZOETERMEER - Onbegrip, onmacht, woede en intens verdriet. Het zijn emoties die elkaar in hoog tempo afwisselen als Danny en Nathalie Hageluken terugdenken aan de gebeurtenissen op dinsdag 27 juli. De dag dat hun drie dochters van 3, 6 en 9 jaar door Bureau Jeugdzorg uit huis werden geplaatst.
Danny en Nathalie Hageluken in de slaapkamer van hun dochters. De bedden blijven onbeslapen.
Danny en Nathalie Hageluken in de
slaapkamer van hun dochters. De bedden
blijven onbeslapen.

Vooral over de manier waarop dat gebeurde zijn Danny en Nathalie ontzettend boos. “Met twintig man politie stonden ze voor ons volslagen onverwacht in de straat, klaar om met een stormram onze voordeur in te beuken. Onze kinderen zijn als criminelen afgevoerd. Wij konden niet eens fatsoenlijk afscheid nemen. Er was ons nog zo beloofd dat het niet op deze manier zou gebeuren”, vertelt Danny.
Danny en Nathalie wisten na de uitspraak van de kinderrechter op 12 juli dat hun kinderen uit huis geplaatst zouden worden. “We zijn direct met Bureau Jeugdzorg in gesprek gegaan om te proberen om in de komende drie maanden het afscheid zo goed mogelijk voor te bereiden en misschien zelfs wel tot een betere oplossing te komen. Er is zelfs nog even sprake van geweest om de kinderen onder te brengen bij de moeder en een broer van Nathalie, maar dat is door de opstelling van Jeugdzorg afgeketst”, kijkt Danny terug.
Het gezin kwam ongeveer anderhalf jaar geleden in aanraking met Bureau Jeugdzorg, nadat er vanuit de school signalen werden afgegeven dat de kinderen er onverzorgd bijliepen. “We hebben grote schulden”, geeft Danny eerlijk toe. “Dat was ook de reden dat we een half jaar geleden van Noordhove naar een noodwoning in een flat in Palenstein moesten verhuizen. We hebben ondersteuning van schuldhulpverlening en het begint steeds beter te lopen.” “Maar ondanks de financiële problemen hebben we altijd goed voor de kinderen gezorgd. We houden van onze meiden”, benadrukt Nathalie.
Sinds vorige week dinsdag heeft zij nauwelijks meer geslapen. Nog altijd ziet zij de angstige blikken van haar twee jongste kinderen toen zij naar het politiebureau werden weggevoerd. “De oudste was op dat moment niet thuis en moest door mijn moeder naar het bureau worden gebracht. Voor de deur moest zij afscheid nemen”, vertelt Nathalie, die de jongsten in de auto nog wel snel een kusje heeft kunnen geven. “Ik heb ze gezegd dat mama van ze houdt. Terwijl ze wegreden hoorde ik één van hen nog roepen ‘Ik kan niet zonder m’n lieve moedertje’. Dat galmt nog steeds na in mijn hoofd.” “Onze kinderen zijn ruw weggerukt van hun ouders en naar een politiebureau gebracht. Jeugdzorg zegt dat ze hier geen trauma aan over zullen houden. Maak dat de kat wijs. En het werd nog erger, want in het politiebureau moesten de kinderen ook afscheid van elkaar nemen. Ondanks de belofte dat ze bij elkaar geplaatst zouden worden zit er één in Zoetermeer, één in Naaldwijk en één in Oegstgeest. Onze kinderen zijn voor de rest van hun leven getekend. Met dank aan Bureau Jeugdzorg”, zegt Danny met ingehouden woede.
Bureau Jeugdzorg Haaglanden wil om privacyredenen niet op de zaak ingaan. Een woordvoerster laat weten dat altijd zorgvuldig een traject wordt gevolgd. “Wel wil ik graag benadrukken dat BJz vindt dat een kind in principe het beste kan opgroeien bij de eigen ouders. Daarom zal BJz -ook in deze zaak- goed afwegen wat het beste is voor de kinderen. Ondertussen begrijpen we dat dit voor de ouders moeilijk is, maar het belang van het kind staat voorop”, aldus de woordvoerster.

 

Overig nieuws uit Streekblad

» meer nieuws

Reacties en toevoegingen

  • Ben Weijn Ben Weijn 08 augustus 2010, 12:10:10

    Wat is het toch gemakkelijk een familie die al in de shit zit daar nog wat verder in ter trappen. Ik vind het diep triest dat deze mensen zo worden beledigd via dit gremium. Het is al niet te geloven wat deze mensen is overkomen maar wat hier gebeurt is de idiotie ten top.
    De overheid zou zich voor deze actie de ogen uit de kop moeten schamen. De leus dat de overheid er voor ons allen is dat is hier niet helemaal geloofwaardig meer. Waarom zijn er geen instanties in actie gekomen om deze mensen te helpen?
    Ik hoop van harte dat de echte hulpverlening voor deze familie op gang gaat komen en dat jeugdzorg hiervoor op de vingers wordt getikt. Dit heeft niets meer te maken met 'zorg' maar alles met macht. Ze kunnen dit en doen het dus.
    Veel sterkte gewenst en dat de kinderen maar snel weer bij jullie worden teruggebracht.
  • SORAYAHAGELUKEN SORAYAHAGELUKEN 07 augustus 2010, 17:16:20

    ik vind het erg tof dat meneer de kievit dit even op één lijn heeft willen trekken.
    Ik hoop dat veel mensen door de negatieve onzin heen willen en kunnen kijken, om toch dan en naat te willen helpen.
    ik weet in ieder geval dat die meiden niets te kort kwamen, er onwijs leuk uitzagen steeds en elke keer als ik langs kwam hun nageltjes moest lakken.
    ook hielden zij van het gekriebel in het haar en maakte mooie vlegjes.
    ik zou bijna willen zeggen vraag het de kinderen zelf, vinden zij dat zij worden mishandeld of geen eten krijgen. ik denk dat hun antwoord NEEE is

    lieve mensen, ik ken mijn oom en tante niet vanaf mijn geboorte maar vanaf ergens in 2008 en in die tijd dat ik hun heb mee kunnen maken als gezin.
    heb ik daar alleen liefde gevoelt.

    altijd was alles prima in oorde op wat stummelingen met vrienden/kennisen na.
    maar als ik zag hoe naatje en dan om ging met de meiden.
    Wou ik dat ik zo'n jeugd had gehad met mams en paps
  • streekblad streekblad 07 augustus 2010, 13:26:31

    De afgelopen dagen is er op het artikel over Danny en Natalie Hageluken enorm veel gereageerd. Zowel positief met steunbetuigingen en adviezen als negatief met forse kritiek en stevige verwijten en beschuldigingen over hun leefwijze in het verleden.
    Omdat ik mij oprecht zorgen maakte over wat alle reacties met Danny en Natalie doen, heb ik hen vanmorgen gebeld. Natalie vertelde me dat zij en haar man zeer geraakt zijn door 'alle modder' die zij in sommige reacties over zich heen hebben gekregen. "Wij hebben in het interview in het Streekblad toegegeven dat we grote problemen hebben. Maar ook dat we er alles aan willen doen om er goed uit te komen. Daarvoor hebben we hulp gezocht", vertelt zij.
    Met name de terugkerende beschuldigingen van drugsgebruik doen het echtpaar pijn. "Wij gebruiken geen drugs. Deze week gaan we een test laten doen om dat te bewijzen."
    Natalie is bang dat alle negatieve publiciteit niet in het belang is van haar kinderen. "Ondanks dat het pijn doet, kunnen Danny en ik het wel aan. Maar wat heeft dit allemaal voor gevolgen voor onze kinderen?", vraagt zij zich af.

    Tot zover de reactie van Natalie.

    Danny en Natalie Hageluken hebben vorige week de publiciteit gezocht omdat zij de manier waarop Bureau Jeugdzorg hun kinderen uit huis heeft geplaatst aan de kaak wilden stellen. Zij deden dat met open vizier: met naam en toenaam en hun foto in de krant. Zij hebben eerlijk toegegeven dat zij fouten hebben gemaakt en dat zij hulp nodig hebben.
    Meerdere lezers hebben in hun reacties steun betuigd en goede raad gegeven. Die worden echter overschaduwd door de reacties van mensen die de nadruk leggen op het verleden van het gezin. Natuurlijk hoeven wij niet de kop in het zand te steken voor fouten die in het verleden zijn gemaakt. Maar zoals in de beleggingswereld geldt dat 'in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst bieden', geldt dat mijns inziens in dit geval ook omgekeerd. Een negatief verleden kan best omgezet worden in een positieve toekomst. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
    Danny en Natalie hebben aangegeven hulp nodig te hebben. Door de publiciteit te zoeken, zullen zij ook wel moeten, want ze weten dat ze nu kritisch zullen worden gevolgd. Hun activiteiten zullen nu door velen onder loep worden gelegd. Dat hebben zij er voor over want zij willen een beter leven voor zichzelf, maar vooral voor hun kinderen. Geef hen op z'n minst het voordeel van de twijfel en help hen daarbij. Laten we met elkaar proberen om met raad en daad alles een positieve wending te geven.
    Noem mij naïef, maar ik geloof daarin.

    Gert de Kievit,
    eindredacteur Streekblad
  • chell chell 07 augustus 2010, 13:03:47

    pff dit gaat wel heel ver nu!!!
    iedereen weet het altijd maar beter!!
    ik kwam daar 3 jaar lang bijna elke dag over de vloer, en ik heb nog NOOIT gemerkt dat die kinderen mishandelt werden!! nog nooit blauwe plekken ofzo iets gezien, dus waar halen jullie dit vandaan!!

    okeee dat ze problemen hadden weet iedereen, maar ze hebben daar nu hulp voor, misschien iets te laat maar ze doen het wel!!
    en schulden jaa dat hebben ze zelf veroorzaakt, maar ze hebben er nu ook van geleerd!! ze worden geholpen en nemen ook alle hulp aan die aangeboden word!!

    en danny drugsgebruiker?? jaa miss 10jaar geleden ja, voordat cheyenne werd geboren ja!! maar wie gebruikt er tegenwoordig geen drugs??

    ze zorgen nu dat ze alles op orde hebben en dat die 3 schatten terug kunnen komen! en mensen laat hun lekker met rust ze hebben genoeg aan hun hoofd denk je ook niet??!

    ik wou in eerste instantie helemaal niet reageren, maar sommige mensen weten altijd alles beter!! tuurlijk hebben ze fouten gemaakt, iedereen wist van hun problemen maar ze zorgden altijd goed voor die kinderen!!

    en het feit hoe die kinderen uit huis zijn geplaats dat gaat TE ver!! kinderen die uti huis moeten gehaald worden kunnen bij hun ouders blijven en worden vervolgens dood aangetroffen!! nee maar daar doen ze niets aan!! jaa TE laat!!

    naat en dan sterkte verder

    groetjes chell!!
  • tamaar tamaar 07 augustus 2010, 12:03:31

    waar is iedereen mee bezig hier zeg ??

    kunnen de mensen zich niet ergens anders druk om gaan maken ?
    ik vindt het zo jammer dat iedereen hier zijn antwoordt klaar heeft,en dan ook nog anoniem!
    hebben jullie bij dan en naat ingewoond ?
    nee toch zeker ,alleen hun weten de waarheid en de naasten ,
    waar bemoeid iedereen zich mee
    is makkelijk hé, een schop achteraf geven.
    het is al erg genoeg dat ze hun kinderen moeten missen.
    gaat er in elk gezin niet een keer wat mis ,hebben jullie nooit ruzie of een meningsverschil ? dan zou ik graag bij jullie een tijdje in huis wonen ,want het perfecte gezin bestaat niet.

    dan en naat sterkte met alles op een rijtje zetten en knok zolang door tot je die 3 kleine engeltjes weer in jullie armen kunnen sluiten .
  • Anonymous73 Anonymous73 07 augustus 2010, 11:45:09

    Iedereen heeft het erover dat het niet om de ouders gaat maar om het welzijn van de kinderen... Volgens mij is het de bedoeling dat ouders voor hun kinderen zorgen, en kinderen dus afhankelijk van hun kunnen zijn. Wat hier allemaal word geschreven is weldegelijk in het belang van de kinderen.

    Wat ik erg typisch vind is dat elke negatieve opmerking direct door de familie word bekritiseerd, met verschillende bedreigingen erbij. Dus het is blijkbaar de bedoeling dat wij alleen medelijden mogen uiten.

    Er zijn wel veel negatieve berichten, en de berichten die daar tegenin gaan zijn over het algemeen van de desbetreffende familieleden... ik geloof dat wij allen de kern van dit artikel wel inzien en ook de familieleden zelf heus wel weten dat hier veel meer aan de hand is dan word gezegd.
  • ANONIEM ANONIEM 07 augustus 2010, 04:49:09

    verbaasde zwemleraares als er geen geld is kan je ook geen drugs kopen maar dat snap je niet jij wil gewoon graag blijven trappen.

    maak niks uit ga je gang maar niet over de rug van kinderen komop wordt volwassen

    kan uberhaubt niet begrijpen dat je nog blijft reageren mensen zij zo agressief zoals jij zegt ze weten wie dit alleaal schrijft?????????

    zo agressief zijn ze dus niet dus ben e ze alleen maar zwart aan het maken
  • Oom Oom 07 augustus 2010, 01:59:28

    @een ouder

    Blijkbaar bent u dus een vd buren die bij Natalie en Danny in de straat heeft gewoond ?
    Ik zal even een paar van uw zinnen gaan kopieren zodat we weten waar ik op reageer, voor de wat minder slimme onder ons

    quote:
    “vader is wel degelijk verslaafd en geen klein gebruiker, maar coke”


    Punt 1: Hieronder is al meerdere malen gezegd dat de vader geen gebruiker is, dus waarom er nog op in gaan? Dat is een teken van zwakte…

    Punt 2: Niet dat het waar is hoor, maar hoe zou u dan zo zeker weten dat het cocaïne is ? En waar hebt u het dan zogenaamd zien doen? Graag antwoord hierop s.v.p. ?


    quote:
    “de kinderen werden wel degelijk mishandeld, en veel ruzies in huis, zo vaak geëscaleerd”


    De kinderen zijn in ieder geval nog nooit mishandeld, weet niet wie dit onzin verhaal in de wereld heeft gebracht? Zal wel weer een hater zijn of iemand die in de spotlights wil staan, toch buurvrouw?
    Ik zou graag willen weten wanneer het dan zogenoemd geëscaleerd is? En hebt u ooit de kinderen horen zeggen; papa/mama, heeft mij pijn gedaan of ooit gezien? Ook hier graag antwoord op s.v.p.
    En natuurlijk, elke familie/gezin heeft wel eens ruzie, de een wat meer dan de ander.
    Maar als iemand op de ander boos wordt is dat geen ruzie (misschien wist u dit nog niet )

    quote:
    “dus lijkt me nou wel eindelijk tijd dat er is ingesprongen door jeugdzorg, de ouders beschikken niet over genoeg opvoedkunde, en je kinderen met dure dingen laten betekend zeer zeker niet dat je dan goeie ouder bent”


    Toch wel makkelijk hé? Als u dit ZO erg vind dat u ZO NODIG een berichtje moet plaatsen (tuurlijk mag iedereen doen, het is een vrij land) waarom vond u het dan niet noodzakelijk om zelf in te grijpen? Als het inderdaad zo is. Want jeugdzorg de schuld op zich laten nemen is wel makkelijk, maar de oorzaak van dit alles ligt ergens anders.
    Dan over datgene van de dure dingen, u hebt dan zeker een mooie verzameling van prijskaartjes als u precies weet hoeveel wat kost? Wij zijn meerdere keren naar Turkije geweest (de ouders van natalie en het broertje) en zijn dan niet zo beroerd om iets mee te nemen. Nep kost niet veel dat weet iedereen. Voortaan even goed nadenken voor oordeel s.v.p.
    En dan nog iets.. op het einde zegt u; betekend zeer zeker niet dat je dan een goede ouder bent
    Als u dan dat vind, waarom bent u niet naar mijn zus gegaan en geholpen? Want ja als u dan een goede ouder bent, wilt u toch zeer zeker dat ook met andere delen, hoe u zo perfect uw leventje leid? Of ligt dat nou aan mij? Een goede ouder is iemand die tijd neemt voor haar/zijn kinderen en niet bij de buurvrouw dumpt om te gaan shoppen.. komt misschien sommige bekend voor? Heb vaak genoeg kinderen bij natalie thuis gezien die even kwamen overblijven omdat mama weg was.. Maar als ze schulden hebben wordt er niet omgekeken.. extra brood is extra uitgaven mensen toch?


    quote:
    “er is al zoveel hulp in dat gezin geweest dat het gewoon hopeloos bleek dit was de laatste actie van jeugdzorg”


    Kunt u mij vertellen wanneer u dan de hulp heeft gezien? Of weet u toch ineens niets meer? Als je vraagt om een gezinscoach en Jeugdzorg vraagt; wat is dat?. Is dat ook hopeloos dan? Of maakt het dan niet uit? Of bent u een lieverdje die nooit wat doet en daar natuurlijk ook nog nooit over gehoord heeft?

    quote:
    “dus nu medelijden vragen bij de mensen, nou sorry hoor als je kinderen hebt moet je er gewoon voor zorgen”


    Dit bericht is zeer zeker niet geplaatst vanwege medelijden vragen bij de mensen, dit bericht is geplaatst zodat misschien (als het meezit) jeugdzorg bij zichzelf gaat denken; misschien was de politie ook wel overbodig. Want als ik vandaag hoor dat DEZELFDE DAG ergens anders in zoetermeer nog 3 jongetjes OP DEZE MANIER zijn WEGGEHAALD dan is dit dus niet alleen bij onze ZOGENAAMD AGGRESSIEFE familie 

    We kunnen hier alles zeggen;
    • De vader zit aan de drugs (leugen!)
    • Ze hebben nooit werk gehad (leugen!)
    • Vaak geëscaleerde ruzies (leugen!)

    Maar een ding kan je niet zeggen (tevens maakt u me er ook redelijk boos mee):
    Dat ze niet voor de kinderen zorgden.
    HOE DURF JE dat te zeggen over mensen die niet eens goed genoeg kent.
    Er was altijd genoeg voor de kinderen, van alles genoeg
    Ik ga er niet eens verder op in. Zo zielig vind ik dit

    Dit is genoeg nu voor “een ouder”, ik zou graag willen zien wat u hierop te reageren heeft.


    @iemand

    quote:
    “het is idd zo dat de ruzie's geen uitzonderingen waren
    een vader en moeder die te lui waren om te werken ? “


    Op de ruzies ga ik niet eens meer op in want dat heb ik hier boven uitgelegd…
    Een vader en moeder die te lui waren om te werken dus?
    Ik geef toe: werk is een lastig punt op de lijst waar ze nu ALLEBIJ WEL IN GESLAAGD ZIJN
    Moeder werkt nu rond de 20 uur in de week
    Vader werkt nu rond de 30/40 uur in de week
    Misschien is het ook te laat maar het is in ieder geval een begin, vader werkte hiervoor ook al bij verschillende bedrijven maar kwam telkens niet van pas.

    quote:
    “de oudste die de twee jongste verzorgden? Eten gaf enzo enzo “


    Gefeliciteerd! Dit is het meest belachelijke wat ik op deze site heb gezien.
    Uw prijs? Een mooie reactie van mij =)

    DIT IS RONDOM UIT DE DEUM GEZOGEN ONZIN!
    Tuurlijk de kinderen heb voor zichzelf wel eens een boterhammetje gesmeerd, ze moeten het ooit ook voor hen zelf doen. Maar de oudste die de jongste 2 VERZORGD? Zoek alstublieft de definitie van verzorgd in het woordenboek op (hele werkwoord is verzorgen, misschien zoekt u dan wat beter?).
    Meeste dagen van de week kookte mijn zus het avondeten (ergens anders las ik dat iemand zei; boterham als avondeten is ook gelogen dus ) en als dat niet kon om een reden haalde ze eten af.
    Het kwam ook wel eens voor dat de kinderen bij Oma en Opa aten, of bijvoorbeeld de oudste bij de broer van mijn zus.
    Ik weet niet wat u met enzo enzo bedoeld? Misschien u zelf ook niet, maar graag reactie hierop s.v.p.

    quote:
    “op school gaan huilen omdat ze zo'n honger hebben ??????????
    en dat is niet 1 keer gebeurt ,maar vaak genoeg
    als ze op school kwamen wat dat werd ook een uitzondering”


    ik heb mijn nichtjes meerdere keren van school gehaald en de juf om informatie gevraagd.
    Nog nooit heb ik gehoord van de juf: ze gingen huilen omdat ze zo’n honger hadden.
    Honger en Trek wordt door een kind van 9 of 6 vaak door elkaar gehaald (ze krijgen het ook sneller als ze honger zeggen).
    De kinderen zijn inderdaad vaker dan normaal voorkomt thuis gebleven. Komt mede doordat de kinderen soms gepest werden op school, maar dat niet durfte te vertellen aan mama of papa, gevolg: mama ik ben ziek ik voel me niet lekker.
    Maar een uitzondering zal ik het niet noemen. De kinderen zijn vaak genoeg naar school gegaan want ik heb ze meerdere keren zelf gebracht omdat ik dat altijd leuk vind (die momenten moet je koesteren)


    quote:
    “zodat ze nu wel eens iets goeds in hun leven gaan doen”


    Dit is een rondom zielige uitdrukking. Alsof u een bandje heeft bekeken waar alles op staat van hun hele leven en niks goeds kan vinden. Nogmaals, Natalie was nooit te beroerd om kinderen over te laten komen zodat de ouders weg konden. Altijd vriendelijk zoals ze nu nog is, zelfs in moeilijke tijden.
    Ik ga mijn tijd hier verder niet aan besteden het is gewoon zielig meer is er niet over te zeggen.

    “doe het nu eens voor een keer in jullie leven ergens aan beginnen
    en het ook afmaken en veranderen”

    De ouders zijn vaak genoeg ergens aan begonnen, en afgemaakt + veranderd
    Waar ze vooral aan begonnen waren, zijn vriendschappen die hun nu de rug toekeren. Die vriendschappen zijn AFGEMAAKT EN VERANDEREN NOOIT MEER TERUG!

    @verbaasde

    ik was zelf een beetje de verbaasde toen ik uw reactie zag, namelijk:

    • Hoop dat de kinderen nu een onbezorgd leven tegemoet gaan
    • Kunnen ze mooi opknappen zonder deze probleem ouders?
    • Maar door snuiven
    • Staande kan houden in een situatie door aan de cocaine te gaan
    • Het gaan om de kinderen, wees wijs, geef ze niet eerder terug voordat vader zonder de shit kan
    • Geen brood met zoet als avondeten (hier las ik het dus – zie @iemand bij oudste die jongste verzorgde)


    Hoe kunt u zeggen dat de kinderen een onbezorgd leven tegemoet gaan, als ze met zoveel kracht uit huis worden geplaatst? De kinderen zijn getekent voor het leven.
    En opknappen zonder je eigen ouders? In wat voor fantasie wereld leeft u? Waarschijnlijk zelf geen goede jeugd gehad? Zogenaamde harde meid/jongen die alles zelf kan.

    DE DRUGS VERHALEN GA IK NIET OP IN, HET IS ZONDE VAN MIJN TIJD

    Dan mogen de kinderen dus eigenlijk al meteen terug en hoefde ze nooit weg, de vader kan namelijk prima zonder de shit. Het brood met zoet als avondeten heb ik al beschreven bij “Iemand” hierboven bij het stukje, oudste die jongste verzorgden.

    Ik zou graag jullie reacties hierop willen zien. Ben benieuwd wat ik dan weer te lezen krijg?
    En graag antwoorden van wat ik gevraagd heb.

    Mvg de Oom !
  • naatjuh naatjuh 06 augustus 2010, 23:35:09

    en nog wat het verhaal gaat erom hoe mijn kinderen uit huis zijn gehaald daar gaat het verhaal om en niet dat we aan de drugs zitten wat onzin is je blijft altijd van die mensen hebben die je willen trappen en ga maar door daar worden wij zo hard van ons krijg je niet klein never nooit niet
    en de gene die ons trappen gaan vanzelf wel hard onder uit zoals als ton zie
    GOD IS GEEN SPREKER MAAR EEN VREKER Blij
    slaap lekker mensen droom zacht
  • naatjuh naatjuh 06 augustus 2010, 23:29:56

    @VERBAASDE
    noem je naam is dan dan kunne we een afspreken want je gaat te ver met deze beschuldigingen wij hebben duidelijk aangeven dat we problemen hebben kan je niet goed lezen ofzo zielepoot maar het geeft niet we komen er achter wie jebent het geeft wel duidelijk aan dat je echt een zielepoot bent wil je zelf in de belangstelling staan door dit soort berichten te melden ga je iegen druk maken over je eigen leven maar zo te zien schenk je daar geen waarde aan
    maar het maakt wan tik heb al een idee wie je bent en je weet het mijn gevoelens komen uit
  • naatjuh naatjuh 06 augustus 2010, 23:22:56

    IK DURF DE TEST AAN!
    JULLIE OOK? JULLIE ZULLEN VERBAASD STAAN!
    LET MAAR OP!
    GROETEN DE VADER!
  • verbaasde verbaasde 06 augustus 2010, 23:18:26

    waarheid is hard he, hoop dat de kinderen nu een onbezordt leven tegemoet gaan zonder al deze ontkenning en ellende, ik zeg altijd maar je kan pas wat aan je problemen doen zodra je ook erkend dat er problemen zijn en daar zijn deze twee nog niet over uit dus laat de kinderen maar waar ze zijn kunnen ze mooi lekker opknappen en aansterken zonder deze probleem ouders,
    en er zijn wel degelijk mensen geweest die aan de bel hebben getrokken van wat ze hebben gezien en zelf hebben gehoord, ze liepen te koop met hun problemen en dat ze het niet meer aankonden en maar door snuiven kom op man ga je schamen als ouders, iedereen maakt fouten iedereen kan in een klote situatie terecht komen maar als je je alleen nog maar staande kan houden in een situatie door aan de cocaine te gaan nou spoor je gewoon niet, nee hoor zulke ouders horen geen kinderen in huis te hebben,

    en als we nu toch elke keer zeggen het gaat om de kinderen nou laten we dan wijs zijn en geef ze dan niet eerder terug voordat de vader zonder de shit kan en de ouders weten hoe ze kinderen moeten opvoeden en geen brood met zoet als avondeten, pffffffff schande
  • naatjuh naatjuh 06 augustus 2010, 22:42:35

    zo wij zijn het nu zat dat alle mensen het beter weten dan ons even voor de duidelijkheid wij werken alle twee onze kinderen worden iet mishandeld en zijn ook nooit mishandeld WIJ GEBRUIKEN OOK GEEN DRUGS EN WIE DIT WEL ZEGT ZIT ER DUIDELIJKZ ELF AAN
    wij werken aan onze problemen
    we zijn in deze penari gekomen omdat er een buurvrouw was die het nodig vondt om jeugdzorg op ons af te sturen en buiten dat hebben genoeg mensen ook van ons misbruik gemaakt het bij ons eten en dergelijke wij waren wel goed om de mesnen de kinderen op te vangen als ze opstap wilde maar daar wordt niet over gesproken maar het geeft niet ieder die wat over mijn gezin te zeggen heeft word op eigen wijze gestraft
    en modder gooien kan iedereen
    mensen kwamen m,et hun problemen ook naar ons maakt niet uit
    wij geven onze fouten toe daarom hebben wij ook hulp gezocht maar om dan te zeggen dat ze nauwelijks op school kwamen een beetje jammer want je wet het niet waar je over praat
    en mijn oudste haar twee zusjes verzorgen hoe kom je daar bij heb ji dag en nacht bij me gezeten dan wij weten wel beter als je wat te zeggen hebt wees dan eerlijke n oem je naam maar dat doen jullie niet daar zijn jullie te laf voor
    wij gaan onze kindren terug krijgen daar gaan wij voor vechten
    weet je wat je moet doen je eigen met je iegen leven bemoeien want volgens mij is jouw leven/ gezin niet zo boeiend en moet jeje steeds bemoeien met een ander beetje sneu hoor
  • ton ton 06 augustus 2010, 22:42:19

    jullie zij zo intens zielig punt 1 niet eens met je eigen naam reageren punt 2 iemand achteraf naschoppen jullie hebben wel lef al met al wat er is gebeurt draait om 3 kleine kinderen en extra benzine op het vuur gooien walgelijk hoor zeg dan gewoon niks want het draait hier om de kinderen buiten gewoon zielig maar jullie konden de ouders zo goed en gingen met ze om?????

    nou als die kinderen idd dan mishandeld werden zijn jullie net zo als hun dat jullie dat toelieten maar het laat maar zien dat jullie buitengewoon laf waren en zijn om niet in te grijpen of zonder je naam te reageren maar het is zo makkelijk om iemand na te trappen die al met zijn rug tegen de muur staat.

    Jullie hebben zelf geen fatsoen hoop ook echt dat jullie ooit in zo,n situatie komen en dan hoop ik dat ullie helemaal niks meer hebben.

    ken deze mensen niet maar deze berichten zijn zielig laat al zien wat voor mens je bent sneu echt sneu had de kinderen dan geholpen hoop ook dat het goed komt met die meisjes maar god is geen spreker maar een wreker
  • iemand iemand 06 augustus 2010, 22:17:08

    het is idd zo dat de ruzie's geen uitzonderingen waren

    een vader en moeder die te lui waren om te werken ????
    maar toch heel erg boven hun stand wilden leven

    meedoen met de mensen die het wil konden missen maar die wel werken
    en wel hun zaken op orde hebben

    de oudste die de twee jongste verzorgden ?????????
    eten gaf enzo enzo

    op school gaan huilen omdat ze zo'n honger hebben ??????????
    en dat is niet 1 keer gebeurt ,maar vaak genoeg
    als ze op school kwamen wat dat werd ook een uitzondering
    sinds ze hun eigen huis kwijt waren geraakt ,ook door het zoals voor hun gewoonlijk niet te betalen van de huur

    wij mensen moeten ook keihard werken voor ons geld
    voor niks gaat de zon op

    ik hoop dat de kids op een heel goed adres zitten
    en dat bij papa en mama de ogen nu eens goed zijn open gegaan

    zodat ze nu wel eens iets goeds in hun leven gaan doen

    orde op zaken stellen en zich daaraan houden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    doe het nu eens voor een keer in jullie leven ergens aan beginnen
    en het ook afmaken en veranderen
  • een ouder een ouder 06 augustus 2010, 18:38:53

    zo zie je maar dat er naar een paar dagen toch wel meer aan de hand is dan helemaal niets,, vader is wel degelijk verslaafd en geen klein gebruiker, maar coke, de kinderen werden wel degelijk mishandeld, en veel ruzies in huis, zo vaak geescaleerd, dus lijkt me nou wel eindelijk tijd dat er is ingesprongen door jeugdzorg, de ouders beschikken niet over genoeg opvoedkunde, en je kinderen met dure dingen laten betekend zeer zeker niet dat je dan goeie ouder bent,
    er is al zoveel hulp in dat gezin geweest dat het gewoon hopeloos bleek dit was de laatste actie van jeugdzorg, en ja met 20 man kinderen komen halen is kut voor de kids maarja dat hadden de ouders kunnen voorkomen als ze gewoon hadden meegewerkt met jeugdzorg, dus nu medelijden vragen bij de mensen, nou sorry hoor als je kinderen hebt moet je er gewoon voor zorgen en het niet op zijn beloop laten en dan als het fout gaat gaan lopen zeuren, en dan nu omdat er zoveel omhoog komt vragen of de mensen willen stoppen met reageren ja dag,

    nee sorry het is beter dat deze kids uit huis zijn gehaald de ouders hebben het al moeilijk genoeg met hun zelf,,
  • tips voor nathalie en danny tips voor nathalie en danny 06 augustus 2010, 17:13:23

    Voor nathalie en danny,

    Vergeten bij actielijst:
    Ik wil jullie hier zeker niet mee beledigen, maar moet het toch zeggen:

    mochten er toch drugs in het spel zijn en als dit ook bekend is bij BJZ, is het zeer belangrijk ZELF bij een officiele instantie jullie bloed te laten testen (wekelijks) op alle soorten drugs en de testen op papier te laten uitdraaien.
    Dit is schriftelijk bewijs dat er door jullie als ouders geen drugs worden gebruikt.

    Als er drugs gebruikt zijn dan is het heel belangrijk om in therapie hiervoor te gaan. Zo'n therapeut kan dan ook een rapport schrijven waarin staat dat jullie ervan af zijn (+bloedtesten).

    Dit helpt de rechter in zijn beslissing om jullie kinderen te laten terugkeren naar huis. Nogmaals alleen als er drugs zijn gebruikt en dit bekend is bij BJZ. Dat weet ik natuurlijk niet.

    Nogmaals sterkte met de komende maanden met alle acties die jullie moeten doen.
    Het is niet gemakkelijk, maar het kan echt!

    Een medelever
  • Ricardo Ricardo 06 augustus 2010, 16:44:25

    der is geen ricardo en nathalie dus deze jongen doet lekker niks !!
  • tips voor nathalie en danny tips voor nathalie en danny 06 augustus 2010, 16:35:57

    Ik wens Natalie en Danny sterkte en succes met het terugkrijgen van hun kinderen. De pijn is ondraaglijk, intense pijn. Kwaadheid, verdriet, onmacht, het is teveel om op te noemen. Veel huilen en een gat in je hart. Verscheurde zielen. Zo stel ik mij dat zo voor als je kinderen bij je weg zijn gehaald.

    Ondanks de pijn, het is moeilijk, maar het kan echt !!!: 'het enige' wat jullie zullen moeten doen is heel keihard zakelijk en georganiseerd te werk gaan om jullie leven op orde te brengen. De acties die jullie moeten doen zijn erop gericht om de kinderen terug te krijgen. Het is moeilijk, met zoveel pijn, maar het moet.

    Vraag bij alle toezeggingen die BJZ doet: om het op papier te zetten!! Zo voorkom je misverstanden (zoals de toezegging van bjz om de kinderen niet op deze wijze bij jullie weg te rukken). Stond zeker niet op papier !

    Eis een normale bezoekregeling, als bjz je met een uurtje in de twee weken afpoeiert: dit is niet in het belang van jullie kinderen. Zet er DIRECT je advocaat op en eis een normale bezoekregeling. Dit vind de rechter ook heel goed als je dit doet (want hiermee geef je aan dat je om je kinderen geeft).

    Mijn advies Natalie en Ricardo is:

    - actielijst maken met allerlei zaken die jullie moeten regelen:
    - actielijst uitvoeren.
    - van alle acties: dagboek bijhouden en bewijzen verzamelen voor de rechtzaak die gaat plaatsvinden over 5,5 maand. Die tijd is zo voorbij. Er is veel te doen. Als de rechter niet overtuigd is van jullie spijt, en daaraan gekopeld acties die in het welzijn van jullie van kinderen zijn genomen (als verantwoorde ouders, etc.), dan zal de rechter de OTS weer met 6 maanden of langer verlengen. En daar moet je al helemaal niet aan denken. BJZ zal alles in het werk stellen om jullie zwart te blijven maken. Houd daar rekening mee. Het is keihard vechten als ouders. Het beeld dat bjz van jullie heeft, zal heel lang datzelfde beeld blijven. En ze blijven jullie voorlopig zwart maken. Ook straks voor de rechter.

    Werk mee met bjz, wees beleefd, niet agressief, houd je aan de afspraken, vraag alles op schrift te zetten. Zorg dat alles op papier staat voor straks.

    ACTIES TE DOEN VOOR NATALIE EN DANNY

    - advocaat regelen (+ toevoeging aanvragen via advocaat, zodat er bijna geen kosten zijn. Voor mensen met schulden is het ongeveer 100 euro advocaatkosten)
    - regel een goede bezoekregeling met BJZ (laat je advocaat een brief opstellen waarin je aan BJZ vraagt om een goede bezoekregeling van je eigen kinderen)
    - verkopen van alles wat niet nuttig is/geld kost in jullie leven om schulden naar beneden te krijgen (van alle verkoopacties bewijzen maken/bewaren). Maak een lijst van alle schulden (ook voor rechter straks) en werk eraan !
    - Huis grondig schoonmaken en opruimen en opgeruimd houden. Maak er desnoods foto's van (elke week/maand foto's van het hele huis)
    - Kinderkamers mooi maken / opruimen met tekeningen (welkom terug etc.), mooi maken zonder dure spullen
    - Beiden een baan zoeken, al is het parttime. Er belangrijk in jullie geval. Zorg voor bewijzen dat je een baan hebt en daar werkt. Hiermee geef je bij de rechter aan te werken aan de schulden.
    - Met de school/scholen praten: problemen die er eventueel zijn op school met de kinderen (leerachterstanden) bespreken en verslag bijhouden van de gesprekken met de juf/meester(s). Desnoods een aantal gesprekken. Oplossingen bedenken voor evt. leerachterstanden en verslag maken van elk schoolgesprek (voor de rechtszaak)
    - Beide in therapie gaan, om het verdriet om de kinderen dragelijker te maken en samen met therapeut een plan maken zodat je niet verder in de problemen komt. Alle hulp is fijn. Want de pijn is verschrikkelijk. De rechter vindt het fijn als jullie ouders zijn die erkennen dat er problemen zijn (schulden, agressiviteit?), en dat jullie daarvoor ZELF hulp hebben gezocht bij een ZELF uitgekozen therapeut. Maar therapie is ook voor jullie zelf, zodat jullie de pijn kunnen delen met een objectief iemand.
    - Zo gezond mogelijk eten, voldoende nachtrust, sporten (al is het maar een wandeling van een half uur per dag). Dit helpt om jullie erdoor heen te slepen.
    - Maak van alles wat je doet de komende 5,5 maanden een verslag, straks nodig voor de rechtszaak. Dit verslag is voor je advocaat. Alle acties in jullie leven moeten erop gericht zijn om de rechter te laten zien, dat jullie 'ervan geleerd' hebben, en dat jullie KEIHARD hebben gewerkt aan jullie omstandigheden/leven om de kinderen dat te kunnen bieden wat ze nodig hebben.
    - Zorg dat je, wanneer je werk hebt, ook alvast een oppas/adres hebt geregeld voor straks, zodat de rechter kan zien dat je een verantwoorde moeder/vader bent en dat je kinderen worden opgevangen.
    - De rechter wil bewijzen zien/lezen (en met jullie praten), dat jullie aan ALLES hebben gedacht: dus school/evt hobby regelen, opvang indien jullie weer werken (ik weet niet of jullie werken0, goed eten voor de kinderen, kinderen begeleiden met huiswerk, werk hebben, schulden wegwerken.

    er zijn vast wel meer punten te bedenken. Brainstorm samen, maak een lijst en voer die acties uit. 5,5 maanden zijn zo voorbij (al lijkt het 5 jaar door het verdriet).

    Jullie leven moet straks zo zijn georganiseerd dat de rechter vindt dat jullie de problemen goed hebben getackeld en dat jullie als verantwoorde ouders weer de zorg voor jullie eigen kinderen op jullie kunnen nemen.
    De rechter wil het liefste kinderen bij hun eigen ouders terugplaatsen. Maar moet bewijzen zien/lezen dat jullie verantwoording hebben genomen om jullie eigen problemen op te lossen en dat jullie leven zo is ingericht dat de kinderen een veilige thuishaven hebben. Alleen jullie kunnen ervoor zorgen dat de kinderen straks per direct weer terugkomen. Niemand anders kan het voor jullie doen. Samen met een goede advocaat moet dat lukken.
    Of het nu terecht is of niet, wat jullie niet/wel gedaan hebben. Dat is niet meer belangrijk. Belangrijk is te weten en te doen wat jullie als ouders moeten doen om je kinderen terug te krijgen. Je kinderen zijn het allerbelangrijkste, die zijn ongelukkig als ze niet bij jullie, hun eigen ouders wonen. Jullie hebben 5,5 maand om jullie leven zo in te richten, dat ze ook echt kunnen terugkomen. Regelen regelen regelen, het is niet anders.

    Sterkte ermee,
    een medelever.
  • hageluken hageluken 06 augustus 2010, 15:17:01

    a.h laat deze mensen met rust is erg genoeg en als je wat te melden heb doe het dan met je naam erachter vind het jammer dat mensen zo reageren denk aan die 3 kids ................. den haag
  • shageluken shageluken 06 augustus 2010, 10:19:35

    kleine schoenmaat.....In de warIn de war ik heb maat 42!
  • Ricardo Ricardo 06 augustus 2010, 10:16:15

    grote mond voor zo een kleine schoenmaat maar goed je heb de wijsheid van je vader dus deels gelijk
  • shageluken shageluken 06 augustus 2010, 10:08:23

    Ik vind dat we met die onderlingen streekblad krabbels moeten stoppen.
    We staan nou eenmaal getekend als een slecht gezin maar die mensen willen juist dat we slecht zijn. Laat ze aub praten, want met ze de mond snoeren lossen we ons probleem niet op. en vooral jij ricardo.. hoe oud ben je nou... Knipoog

    we moeten geen oordeel vellen over dan of over naat maar over de meiden. we moeten het voor hun doen.. want zij waren de aanleiding tot dit (met tranen in je ogen) kranten bericht.

    dit gun je geen ouder, boer of nichtje niet. dus anoniempje en de andere kap eens... dev chey en jayday hielden ook niet van ruzie. dat waren meiden die voor elkaar zorgten alles met elkaar delen en van elkaar hielden.

    en dat moet onze familie in deze tijd ook doen en niet die anoniem zijn lolletje geven.

    Soraya
  • Ricardo Ricardo 06 augustus 2010, 01:24:32

    ok dat jeugdzorg problemen heeft met het juist uitvoeren van hun taak is algemeen bekend... het artikel gaat niet om hoe wat en waar ... het artikel gaat om de manier hoe jeugdzorg dit probleem heeft doen oplossen en weke namen hier worden genoemd het zijt zo de manier waarop deze kinderen het huis uit zijn gejaagd is schandalig daar gaat dit artikell om het had allemaal anders kunnen zijn

    punt is.... waar 2 ruzie hebben hebben 2 schuld en idd ook hun zijn hier schuldig an en ja geef me maar op me falie kan me niet schelen beide partijen hebben niet juist gehandeld . !!!
  • Anonymous73 Anonymous73 05 augustus 2010, 23:30:29

    Geachte Lezers,

    Bij deze zou ik willen proberen wat eerlijkheid in te brengen rondom deze speculaties, meningen, bedreigingen en natuurlijk het desbetreffende artikel. Er word veel gespeculeerd over de feiten die in het artikel vermeld staan, en jeugdzorg staat onder hoge druk in de reacties en het artikel. Ook de familienaam van desbetreffende familie word onder vuur genomen in de reacties, en agressief verdedigd.

    Allereerst begint de titel van dit artikel al behoorlijk “dramatisch” en roept het een hoop vragen op bij menig gezond nadenkend mens. Hoewel het artikel doet denken dat je hier te maken hebt met een keurig gezin dat zich aan alle regeltjes der wet heeft gehouden heeft u het mis. Dat er zelfs over de rug van de kinderen nog onwaarheden worden verteld om media aandacht op te roepen is inmiddels een onmiskenbaar feit.

    Helaas heb ik de familie van dichtbij gekend zo’n 4 jaar geleden, waarna het contact verbrak door omstandigheden maar weet ik veel over het betreffende gezin. Menig burger uit Zoetermeer kent de in’s en out’s van dit gezin. Hun problemen worden niet onder stoelen of banken geschoven maar vertellen ze graag rond aan één ieder die dit wilt horen, of zetten het uitgebreid op internet. Zo nu ook in de media.

    Dit gezin staat al lange tijd onder verschillende voogdijschappen van jeugdzorg. Hebben te kampen gehad met bijna alle mogelijke hulpverlening in Nederland en hebben het gehele "jeugdzorg traject" doorlopen tot het punt wat die betreffende dinsdag gebeurd is. Dus het fenomeen "ze hebben geen hulp gehad" is niet van toepassing.
    De ouders hebben jarenlange schulden opgebouwd en wilden ten alle tijden voldoen aan de eisen waarvan hun dachten dat deze aan ze gesteld werden door de maatschappij. Lees: dure merkkleding, van alles kopen op afbetaling, dure reisjes, kredietschulden enz. Het gezin heeft getracht het schuldsaneringtraject te doorlopen zonder succes, i.v.m. nieuwe schulden door eigen toedoen.

    In het gezin waren veel frustraties en ook menig maal was er contact met politie i.v.m. huiselijk geweld. Buren die beklag deden bij jeugdzorg over mishandeling van de kinderen, ramen die ingegooid werden, overlast bij buren.
    Het gezin heeft meerdere malen op het randje gestaan van uithuiszettingen. Mensen die het goed voor hadden met het gezin hebben grote bedragen geld geleend om het gezin hun huis te laten behouden maar hun geld helaas nooit meer teruggekregen.

    Dit is slechts een kort kijkje in deze doos van pandora. Wanneer ik alles op zou moeten schrijven wat ik weet zou ik het artikel meerdere malen overschrijden, en daar word niemand gelukkig van.
    Hoewel de familie veel reacties geeft krijg ik niet het idee dat deze het gezin werkelijk kennen. Of zijn zij verblind door emoties?

    Het is niet mijn bedoeling dit gezin “de grond in te trappen” zoals vele malen gebruikt word in onderstaande reacties. Het is mijn bedoeling om allemaal eens goed na te denken over het hoe, wat en waarom.
    Jeugdzorg plaatst geen kinderen uit huis doordat ouders schulden hebben. En nee Oom ook niet omdat ze 1 keer hun brood vergeten.

    Voor alle duidelijkheid, mijn medeleven gaat uit naar de kinderen die helaas getekend zijn voor het leven.

    Mvg.
  • Simone Simone 05 augustus 2010, 14:34:38

    He Danny,

    Ik ken je van vroeg je zat bij me in de klas, echt supererg om te lezen.

    Je weet als het goed is nog wel dat ik toen ook al met jeugdzorg bezig was als kind zijnde. Het klopt allemaal van geen kant. Wel wil ik je op het hart drukken om door te gaan met positieve energie om alles op de rit te houden.

    Zeker dat ze er een trauma aan over houden als er neit over gesproken wordt, luister naar je kids als je ze kan of mag zien en probeer het ze later uit te leggen. Ik weet alles nog vanf mijn 6e.

    Je schiet er niet veel mee op wat ik je zeg denk ik maar ga ervoor Dan en Nathalie ik ken jou niet maar kop op!!

    Werken werken werken en alles op orde krijgen. Noteren wat er met de kinderen gebeurd hoe alles is gegaan en rechtsbijstand verzekering afsluiten!!
    Dan als je weet dat alles goed gaat, of als het al op de rit is, naar de rechter stappen.

    Ik wens je echt heel veel sterkte....!! Ik WEET dat je sterk bent dus kop op!! Je kan het!!!!! Dikke knuffel en bless voor jullie en de kids!!!
    Take Care

    Simone de Bakker(emich, zo ken je me maar heette ik nie!!)
    ricardo jou ken ik ok nog van vroeger...sterkte gooz!
  • naatjuh naatjuh 05 augustus 2010, 14:18:41

    @ merlijn stuur het kaartje anders naar het streekblad dan komt het vanzelf bij de ouders terecht
  • Merlijn2012 Merlijn2012 05 augustus 2010, 13:43:59

    Ja, ik wil best wel een kaartje sturen, maar wat is het adres?
  • ton ton 05 augustus 2010, 13:38:54

    Ik weet niet of iemand hier kranten leest of journaal kijkt jeugdzorg heeft in de afgelopen jaren meer kapot gemaakt dan dat ze hielpen.

    Ik ken van dicht bij zo,n soort verhaal waarvan ik 1000% zeker weet dat die kinderen het ook goed hadden maar omdat het op school niet echt lekker ging werd door school jeugdzorg ingeschakelt deze kinderen zijn ook weggehaald en het maakt jeugdzorg niks uit je doet het nooit goed genoeg ze vinden altijd wel wat.

    En mensen we maken allemaal fouten zijn allemaal niet vlekkeloos maar kan u verzekeren als u denkt dat u alles goed doet vinden zij echt wel wat die mensen van jeugdzorg zijn gewoon verschrikkelijk ze liegen en bedriegen manupileren mensen gaan erin mee omdat ze hun kinderen niet kwijt willen en dan pakken ze je juist.

    En een rechter oordeeld op bevindingen van jeugdzorg die komt niet bij mensen thuis kijken die gaat ervan uit dat die mensen van jeugdzorg weten wat ze den nou als je de krant leest weet je wel beter.

    en mensen die hier oordelen over zal niet zomaar wezen kijk is om je heen kijk is hoe de maatschappij veranderd iedereen heeft het moeilijk en degene die zeggen bij mij niet liegen ze weten wel beter

    gr
  • Merlijn2012 Merlijn2012 05 augustus 2010, 13:31:47

    Schandalig zoals bureau Jeugdzaken weer te keer gaat. Er zijn diverse mensen die in de huidige tijd in armoede geraken. Dit mag nooit(!) een maatstaf zijn. Het wordt tijd dat Jeugdzaken zelf eens aan een grondig onderzoek onderworpen wordt.
  • Julia Julia 05 augustus 2010, 12:25:08

    Ik wil de ouders alle steun en sterkte wensen om datgene te doen wat écht in het voordeel is van hun kinderen, het gezin en de hopelijk snelle hereniging.
    Een rechter beslist niet voor niets dat kinderen uithuis geplaats moeten worden, maar boven alles zijn ouders nog altijd mensen en zouden ze (ook tijdens een uithuisplaatsing) zo behandeld moeten worden.

    Danny en Nathalie zoek steun bij elkaar en bij proffesionals en probeer je niet af te laten leiden door acties die eigenlijk alleen maar in je nadeel werken. Het is geen einde verhaal, uiteindelijk kunnen jullie ervoor zorgen dat de meiden terug komen. En beter nog, dat alles zodanig veranderd is dat geen rechter ooit een uithuisplaatsing nodig vind!

    Sterkte!
    Julia
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 12:12:09

    @gwoon iemand
    er is tot nu toe geen gezinscoach of zoiets dergelijks geweest, jeugdzorg zei dat ze niet wisten wat een gezinscoach was...
  • gewoon iemand gewoon iemand 05 augustus 2010, 11:15:19

    ook ik wil wel even iets kwijt,

    ik denk dat er heus wel begeleiding is geweest of een coach of etc etc.... ik kan me niet voorstellen dat een kinderrechter zomaar kinderen uit huis plaatst zonder dat er enige vorm van hulp is geweest, ben er zelf namelijk bekend mee. als je je aan de afspraken houd en alles netjes doet dan hoeft het noit zover te komen.

    dat er met zoveel agenten gewerkt moest worden vind ik wel een drama en zeker een trauma voor de kinderen en is ook niet zeker goed te praten!

    hopenlijk komen de kinderen na die 6 maanden thuis, maar heb er een hard hoofd in, ik ken andere gezinnen waar dit ook is beloofd nou gingen jaren overheen wat een drama!

    ik ken de familie zelf niet dus kan niet oordelen over de kinderen, maar ik geloof niet dat er kinderen uit huis worden geplaatst omdat de kinderen niet verzorgd zijn! dan ken ik ook nog wel een aantal kinderen die direct uit huis geplaatst kunnen worden!!

    sterkte voor de familie
  • medelevende zoetermeerder medelevende zoetermeerder 05 augustus 2010, 10:07:18

    Beste Mensen,
    Wat een hoop geklets allemaal. Waar gaat het hier nu om? Drie kinderen die uit huis zijn geplaats om wat voor reden dan ook.
    Ik vraag me alleen af waarom Jeugdzorg geen thuisbegeleiding heeft ingezet, of een gezinscoach. Een van de kinderen is drie jaar ( en komt dus nog op het consultatieburo, neem ik aan? ). Waarom heeft het consultatieburo niet ingegrepen.
    Er zijn zoveel manieren om deze kinderen en daarmee de ouders te helpen.
    De rechter spreekt niet zomaar uit dat de kinderen uit huis geplaatst moeten worden. Het had echter met de juiste hulp niet zover hoeven komen.

    Als Jeugdzorg nog kinderen zoekt die er onverzorgd uitzien of die mishandeld worden nou dan kan ik nog wel een paar adresjes geven.

    Als laatse wil ik zeggen dat de uithuisplaatsing geen schoonheidsprijs verdiend. De kinderen zijn inderdaad door zeker 20 politieagenten uit huis gehaald. Heeft de politie geen andere dingen te doen ( zoals echte boeven pakken!!). En ik geef je de garantie dat deze kinderen wel degelijk een trauma overhouden aan de uithuisplaatsing. Dus Jeugdzorg complimenten!!!.
  • frans frans 05 augustus 2010, 01:31:21

    jongens kap hiermee ok dit slaat nergens op
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 01:27:57

    ik ben niet laf durf ook toe te geven als er iets klopt,

    en je zou niet meer schrijven zei je
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 01:19:40

    slijmbal!!:s
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 01:18:39

    ïk geef ricardo hier gelijk mee werk aan de dingen zodat je hard kan terug slaan en kan bewijzen dat de kinderen over 6 manden weer gewoon naar huis mogen,
    zet alles op een rij en werk die af, het heeft geen zin om je tijd te verdoen aan dingen die er niet toe doen, ik hoop dat het allemaal goed komt met de kinderen,

    en zie je probleem onder ogen pas dan kan je er iets aan doen
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 01:11:37

    ok laatste wat ik ga schrijven..

    die petitie of wat dan ook heeft totaal geen zin hier komen de dames niet mee terug..... met deze opmerkingen en gevingerwijs komt ook niks mee terug.

    je kan wel handtekeningen vragen maar daar gebeurd niks mee echt niet ..

    jeugdzorg doet een excuus maken en dan is het voor hun klaar dus schiet je niks mee op en dus overbodig

    kinderen zijn uit huis voor 6 maanden als we de rechter moeten geloven en die tijd kunnen ze beter gebruiken om dingen op oorde te maken dus weg met de bullshit en aandacht over de manier waarop

    tis keihard en mensen kennen boos op me woorden maar jammer genoeg zal em dat geen moer kunnen schelen...

    kids uit huis. 6 maanden. tijd beter benutten aan belangrijkere dingen dan handtekeningen ophalen blablabla veranderd niks mee

    rechter heeft uit gesproken.

    manier waarop het uitgevoerd is is schofterig zal iedereen het mee eens zijn.. maar daar komen ze echt niet eerder mee terug... het is aan hun danny en naat... om der voor te zorgen dat dingen beter geregelt worden en de tijd dat de kleintjes weg zijn zo goed mogelijk te benutten zodat dit na terugplaatsing van de kinderen NOOIT meer gebeurd...



    dit soort artikels en reacties schieten niks op dan dat ze hun verhaal ff kwijt zijn en de regio weer laten zien dat er dingen nog steeds mis gaan bij jeugdzorg.


    ciao!
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 01:05:03

    nee okee heb je gelijk in
    mijn fout ook om er op te reageren
    maar in ieder geval

    willen mensen die dit lezen en bij zichzelf denken dit kan niet hun handtekening geven zodat wij een petitie kunnen starten voor het terughalen van de 3 prinsesjes ?
  • marcel marcel 05 augustus 2010, 01:04:34

    hallo gaat hier niet om mij of mijn broertje dus laat ons erbuiten
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 01:02:02

    @ jayden...

    als dat er niet toe doet moet je het niet neerzetten...
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 01:00:21

    jaa dank u dank u
    ik weet het 16 jaar pas en dan al zo afgetraind Blij
  • jayden jayden 05 augustus 2010, 00:59:12

    natalie als je ooit in problemen komt ga naar je grote broer met dit die man verdiend mijn respect dat is een man van eer en een gouwe gozer alleen naai hem niet want want dan word het een beest maar dat doet er nu niet toe
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 00:50:49

    zo zie je maar; drugsgebruik binnen half jaar is gelogen
    allang gestopt voor de kinderen
    en als u dat niet wilt waarom blijft u dan nog reageren en slechte dingen zeggen?
    u spreekt uzelf tegen
    maar dat maakt niet uit hoor ieder zijn eigen mening aber naturlich...
    maar ik wil gewoon zeggen
    verbeter de wereld,, begin vooral bij uzelf
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:47:36

    ja hij heeft drugs gebruikt.
    nee is geen teken van drugsprobleem.
    ja hij is gestopt al ruim 10 jaar .
    nee het systeem deugd ook niet.


    dus klaar met gezeik je begint vervelend te worden ( ik zei het toch.. kort lontje) hahahahaBlij
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 00:44:53

    waarom zou ik de kinderen geen goeie jeugd bij hun ouders gunnen, ze horen bij hun ouders dat heeft niets te maken met wat ik vindt over het feit dat er wordt aangegeven dat de vader gebruikt of volgens jullie gebruikte al hoor ik de een zeggen wel en de ander vol overtuiging niet, dus er word hier een beetje tegen gesproken, dit gezin moet geholpen worden zodat de kids gewoon weer zsm naar huis mogen, en dat moet mogelijk zijn hier in nederland is er hulp genoeg dus er moet een oplossing voor te vinden zijn, ik wil helemaal niet de hele familie door het slijk halen dat heeft helemaal niets te maken met de uithuisplaatsing van deze kinderen,
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:41:07

    uhm weet niet wie jij bent maa ik vind dit wel op een dreigement lijken Blij niet doen foeiii!!daar hou ik niet van ... ben je nou helemaal door de ratten besnuffelt....
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:38:04

    nou ikmoet eerlijk zeggen.... een kort lontje hebben wij in de familie wel hoor maar dan wordt er gescholden en boos gedaan en dan ist weer weg maar goed dan steken we het lontje weer opnieuw an en dan begint het van voor af aan..... wij zijn misschien niet allemaal makkelijk om non verbaal ons zelf te uiten door schelden maar agresief op verbale manier zijn we niet

    ken me niet herinneren wanneer 1 van ons voor het laatst gevochten heeft of in aanraking met de politie is gekomen... ja misschien een niet betaalde bekeuring en dan dat geintje met jeugdzorg maar verderest gedragen wij ons allen heel netjes en dreigen ??? kom op zeg dat is uit de tijd doen we al lang niet meer.......

    geen woorden maar daden en zoalng 1 van ons de woorden niet in daden omzetten is der niks aan de hand

    have no fear Blij
  • frans frans 05 augustus 2010, 00:34:31

    anoniempje ik ken de familie ken de grote broer van de zus

    Danny zal idd oit gebruikt hebben zal best maar nu al jaren niet meer en al zeker niet zolang die kinderen er zijn ik ken die broer van die natalie dat is een keiharde die wil je niet tegen je hebben dat zal danny ook wel geweten hebben dus zo dom schat ik hem al niet in ok

    weltrusten anoniem slaap zacht
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:33:53

    ieder normaal mens heeft drugs gebruikt maar mensen moeten eens leren om het verleden te laten rusten en te kijken naar het heden.. iedereen verdiend een 2de kans ook hun en wat was is nu niet meer...

    iedereeen maakt fouten en de 1 leert ervan en de ander niet en het systeem??? iedereen weet dat het aan alle kanten niet goed is maar zoals ike rgens eerder heb gezegd..


    het gaat niet om de uithhuisplaatsing het gaat om de manier waarop en die deugd niet
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 00:32:35

    dat geeft alleen aan dat deze familie er voor elkaar staat
    en wat u zei over ricardo zijn reactie; dat heeft u hiervoor ook al gezegd en daar heb ik dan ook over gereageert,, oude standpunten zijn dus al weg..

    dat u het beste voor de kinderen heeft verbaast mij omdat u in feite hier probeert mensen wijs te maken dat er drugs in het spel is en dat hier ook op de website zet

    als u echt hoopt dat dingen goedkomen doet u dat niet..
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 00:29:04

    kijk frans geeft het zelf al aan als ze je vinden moet je naar pieterbaancentrum
    hij geeft ds ook aan dat de fam agresief is, en nu wordt er ook ineens gezecht dat hij nog nooit een drugs probleem heeft gehad terwijl ricardo net aangaf dat hij wel degelijk heeft gebruikt maar dat hij heeft beloofd om het niet meer te doen

    de kinderen waren ook vrolijk en blij en verzorgt en zouden ook zeer zeker thuis bij hun ouders moeten zijn, en alleen drugs gebruik is ook niet de reden van uithuisplaatsing, er moet dan meer gevonden zijn, en dat ze de kinderen teveel gaven dan ze zich konden veroorloven das natuurlijk niet slim maar dat is alleen omdat ze hun kinderen alles wilde geven wat ze konden, daar valt ook niets over te zeggen, en zeer zeker zijn ze niet de enige met schulden hier in nedeland, en die kinderen worden ook niet uit huis geplaatst, zover ik weet werden de kinderen ook niet mishandeld ds dat kan ook de reden niet zijn, ik hoop dat de kinderen hier niet te veel aan over houden maar dat ze in ieder geval zsm weer naar hun ouders mogen want daar horen ze,
    alleen helaas is het vechten tegen het systeem
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:28:31

    maar oopjes en frans het was me weer een genoegen... ik ga een snuif nemen met me broertje (sarcastisch) en dan lekker slapen


    @ anoniempje

    in onze familie wordt er terug getrapt en hard ook..... en ik denk dat je wel weet hoe hard anders heb je geen oordeel over onze familie en dat betekent slechte ervaring met onze familie gehad te hebben grinzBlij
  • marcel marcel 05 augustus 2010, 00:27:10

    Er is een oude buurvrouw die een klacht heeft ingediend ok en die leest dit ook weet ik zeker. Die wou hun een hak zetten dat is gelukt. en dat van school wordt uit zijn verband getrokken ok want ben jij nooit is je brood vergeten of zo?
    maar ik word een beetje moe van je anoniempje want wees dan idd zo,n held om je naam te zeggen ga een keer bij mijn zus langs om te kijken hoe hun leven.

    Je kent de familie je kent ze zo goed en je doet dit anoniem jammer dat je ze er nooit op heb gewezen wat jij vond face to face!

    En danny agressief of drugsgebruiker????

    Man die gozer maak je niet zomaar boos dus kennelijk weet je idd niet waar je over praat en zolang ik hem ken en dat is al ruim 10 jaar heeft hij nooit gebruikt had ook niet goed geweest voor hem dat wist ie zelf ook en sommige mensen worden volwassen jij dus niet
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 00:25:40

    oow okee jaa ik dacht al haha
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 00:23:20

    waarom zou je uberhaupt op iets anoniem reageren..?
    dat betekent alleen maar dat u de familie dus redelijk kent qua zien dan tenminste
    want als u echt de familie kent had u in de gaten dat hier geen familie staat die elkaar laat vallen

    ik vind het ook wel raar dat als u de familie kent en ""geen problemen wil"" dat u dan alsnog gaat reageren hierbij en de familie als het ware de grond in PROBEERT te boren
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:21:47

    nee het bordeline is tegen het anoniempje figuur met de commentaar kleine oompje hehe
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 00:19:44

    @ricardo
    ik heb geen borderline haha ben de kleine oom
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 00:19:29

    frans voor jou


    dus zolang je medeleven toont mag dat anoniem maar als het negatief is dan ben je ineens een lafaard, schulden mogen zeer zeker niet de reden zijn dat er kinderen uit huis worden gehaald en de manier waarop het is gedaan is ook niet de leukste, helaas is dat bij alle gevallen zo en niet alleen bij deze,


    ik wil nogmaals alleen maar aangeven dat het niet alleen maar de schuld is van jeugdzorg maar ook van de ouders, ondanks dat vindt ik dat ze niet ongeschukt zijn als ouders met de goede begeleiding,
  • ANDERE OOM ANDERE OOM 05 augustus 2010, 00:17:45

    jij bent zeker zwem lerares of niet? en wat ken jij de familie goed zeg! Je weet helemaal van niks joh of ben jij 1 van die vaak misbruik van hun heeft gemaakt omdat ze vrijgevig waren en te goed van vertrouwen!

    natuurlijk hebben ze problemen met geld maar kan je 1 ding zeker vertellen die kinderen zijn niet mishandeld of verwaarloosd ok denk dat hun fout was ook dat ze die kinderen teveel gaven terwijl het niet kon isd daT SLECHT?

    DAT HEET OUDERLIEFDE OK
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:17:00

    voor iemand die bordeline heeft praat je best intilligent Blij
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 00:16:51

    toch begint u weer over het zogenaamde drugsprobleem....
    waarom is dat uw enige standpunt ? want als ik me niet vergis en het is zo dat hij een drugsprobleem heeft; en u zegt dat dat de reden is, dan zouden er nu ongeveer 300.000 kinderen uit huis worden geplaatst vanwege een drugsgebruikende vader

    maar genoeg hierover want door mensen die de schuld proberen te zoeken vergeet je de mensen die sterkte wensen en hun familie of vrienden steunen...
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:15:29

    vader heeft geen drugs probleem nooit gehad ook dus ik denk dat je een beetje... hoe noem je dat netjes...?? POEP praat?
  • frans frans 05 augustus 2010, 00:12:36

    maar uiteindelijk zijn 3 kleine meisjes die altijd vrolijk zijn nu in de penarie en waarom? omdat ze toevallig kind zijn en zich niet kunnen verweren?
    Stoer man over de rug van kinderen.

    Heb de meisjes vaak zat gezien zijn mooie meisjes en altijd vrolijk en hun verzorging nooit wat op aan te merken gehad.

    Danny en Natalie en familie heelveel sterkte in deze moeilijke tijd en eens zal de zon weer gaan schijnen knok voor elke meter die je waard ben want je kinderen is het aller belangrijkste.

    En anoniempje hou aub je mond dalijk vinden ze je moet je naar pieterbaan centrum
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 00:12:33

    er wordt de indruk gewekt dat er verders niets aan de hand is maar dat de school een melding heeft gemaakt van verwaarlozing, nou zoals ik al eerder zei heb ik dat zelf nooit gezien vondt dat de kinderen er altijd schoon en verzordt bij liepen, wat er verder was aan verwaarlozing kan ik niet zeggen dat weet ik niet, er word hier ook al aangegeven dat ze al meerdere keren hulp aangeboden is maar sommige mensen willen gewoon niet geholpen worden,
    ik vindt gewoon dat als een vader een drugs probleem heeft dat hij daaraan geholpen moet worden, en dat hoeft niet zo te zijn dat er gelijk kinderen op zo een grove manier gehaald worden, dat is niet goed voor de kinderen, de familie hageluken is een bekende hier in zoetermeer dus informatie over hun is niet moeilijk in te winnen, maar ik ken de familie dus weet waar ik over praat
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:06:35

    als je me een beetje kent weet je wat voor werkzaamheden ik doe dus voordat je een conclusie trekt moet je eerst maar even nadenken waar je dat "geen lieverdje "op baseert
  • frans frans 05 augustus 2010, 00:06:33

    tje anoniempje wat een held ben je zeg om zo te praten flink man.

    Jou moeder heeft jou zeker verwaarloosd want jou hersen inhoud is niet optimaal zeker door de drugs of niet of heb je een andere ziekte?

    Ik ken deze mensen zelf heb ook gezien hoe die kinderen werden afgevoerd en hoe laf jeugdzorg erbij stond want er was een grote flinke gozer bij denk dat het familie was die wou met 1 van die gasten van jeugdzorg praten. maar hun stonden heel scheinheilig achter heel wat agenten met een glimlach op het gezicht.Nou dan ben je een held hoor.

    Maar betreft de ouders en hun financiele problemen! 75% van de nederlandse maatschappij heeft schulden is het niet schuld voor een auto is het voor een huis dus oordeel niet zorg er 1st maar voor dat je zelf niet in deze situatie terecht komt. Instellingen die mensen helpen met schulden hebben hun handen vol en komen zelfs personeel te kort.

    En anoniempje wat ben je toch zielig om over mensen zo te praten je bent echt verwaarloosd in je jeugd das duidelijk jeugdzorg is jou vergeten rot zeg.

    maar uiteindelijk zitte
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 00:04:36

    nou ricardo jij bent anders zeer zeker geen lieverdje haahahah en welke werkzaamheden bedoel je, de bouwspeelplaats met kinderen
  • Een Moeder Een Moeder 05 augustus 2010, 00:03:35

    Toen ik dit artikel vanavond las was ik erg geschokt! Het lijkt mij zo sterk dat deze kinderen alleen door het feit dat zij er 'onverzorgd' bij liepen uit huis werden geplaatst. Kijk eens naar de Haagse Schilderswijk, daar zie je 9 van de 10 kinderen er onverzorgd bijlopen. En wat is onverzorgd?
    Kijk, als er meer aan de hand zou zijn in het gezin, waarom wordt dit dan niet in het artikel vermeld?

    Daarnaast is het zo traumatisch voor kinderen om op deze manier (met 20 man) op een wrede manier 'opgepakt' te worden. Het is een schande!

    En dan als klap op de vuurpijl worden deze kinderen van elkaar gescheiden!


    @ Anoniem

    Hoe weet jij of deze man aan de harddrugs zit en dat die familie een "agressieve" familie is. Ken jij deze familie ofzo?
  • Oom Oom 05 augustus 2010, 00:02:37

    ik heb ook het artikel gelezen, maar ik kan er niet vinden dat ze geheel onschuldig zijn
    er staat dat ze financiele problemen hebben en alles dus dat bewijst het ook al
    voortaan wat beter lezen aub voor u zulke dingen neerzet Knipoog
  • Ricardo Ricardo 05 augustus 2010, 00:01:38

    je bent gewoon laf dat je je zelf niet bekend maakt... dat zou pas stoer wezen... dan zou je misschien nog zelfs respect hebben gehad van me maar niet op deze manier NO WAY laffaard ben je

    ohja ik ben trouwens niet zoals mijn familie is he anders dee ik de werkzaamheden niet zoals ik die nu doe slimmert... hehehe
  • anoniem anoniem 05 augustus 2010, 00:00:50

    en dit is niet omdat ik wil aangeven dat hun slecht zijn maar het stoot me tegen het sere been dat er in het artikel staat dat ze geheel onschuldig zijn maar dat is gewoon niet zo
  • Ricardo Ricardo 04 augustus 2010, 23:59:49

    nou dreigen doen we niet he dus ik snap niet waar je dat vandaan haalt..

    en nog iets.... dit artikel gaat over de manier waarop jeugdzorg de kinderen uit huis heeft geplaatst daar doen ze ook hun verhaal na dus blaas het lekker op op deze manier.

    heel erg stoer en blijf ze vooral trappen maar ik beloof dat op een dag je terug getrapt wordt......


    boontje komt immers altijd om ze loontje
  • anoniem anoniem 04 augustus 2010, 23:58:21

    aangezien hij niet heel erg voorzichtig is in het verbergen ervan, alleen duidelijk wel bij jullie, , ik weet het 100 % ik verzin het niet, maaar nogmaals ook hij heeft recht op zijn kinderen, gewoon hulp aanbieden en dan begeleiding
  • Oom Oom 04 augustus 2010, 23:49:15

    en mag ik dan weten hoe het zo 100% zeker weet dat danny dit heeft gedaan ?
    want ik hoor alleen maar van u dat u het zo zeker weet maar niet hoe en wat
  • anoniem anoniem 04 augustus 2010, 23:47:06

    nou dan had uw zus hem zeker al het huis uit gezet dus niet das duidelijk want nog niet zo lang geleden gebruikte hij nog, maar misschien dat jullie er niets van weten heb je daar wel eens over gedacht, denk je nou werkelijk dat mijn familie alles weet van mij echt niet en zeker niet over iets waarvan ik weet dat hun het niet zouden goedkeuren
  • Oom Oom 04 augustus 2010, 23:40:13

    "danny gebruikt geen druk anders breek ik hem ze benen en dat heeft tie me beloofd ook"

    dit is de tekst die ricardo getypt heeft.
    als het goed is staat hier in; danny gebruikt geen drugs

    nogmaals mijn zus is naar de krant gestapt omdat ze steun zoekt voor de petitie die ze nu hebben.

    het verleden is nou eenmaal het verleden; u heeft vast zelf ook dingen gedaan waar u nu spijt van heeft, dat heeft iedereen. daarom moet je het verleden van de ouders niet gaan afrekenen op de kinderen

    nogmaals over het zogenoemde drugsgebruik - onze familie is er een grote tegenstander van. Stel datdanny het gebruikt, dan wordt die meteen uit huis gezet door mijn zus, die er zelf grote tegenstander voor is

    mvg oom
  • anoniem anoniem 04 augustus 2010, 23:32:32

    het was dus niet geheel uit de lucht gegrepen he van dat drugs gebruik, ricardo geeft zelf ook aan dat zijn broer wel degelijk heeft gebruikt, alleen weet ik dat hij het nog niet zo lang geleden ook nog gewoon gebruikte, zijn geen valse beschuldigingen, maar wat ik weer zeg de kinderen is onrecht aan gedaan maar de vader moet geholpen worden en geef niet gelijk jeugdzorg de schuld das zo makkelijk
    en natuurlijk mag ricardo opkomen voor zijn broer das heel normaal dat zou ik ook doen maar u kan toch ook op een normale manier reageren waarom kan ricardo dat dan niet, waarom gelijk dreigen, het is heel normaal dat er ook mensen zijn die ook de negatieve dingen neerzetten als ze weten dat het zeker niet alleen maar de schuld is van andere maar ook die van hun zelf
    maar ricardo geeft zelf aan er zijn meerdere dingen aan de hand in dat huis, dus de onschuld klopt niet helemaal
  • Oom Oom 04 augustus 2010, 23:20:51

    @anoniem

    ik kan maar niet bevatten dat u het de broer kwalijk neemt dat die opkomt voor zijn broer en familie

    waarschijnlijk dat als uw familie of familieleden worden aangevallen in een online artikel WAT eigenlijk bedoeld is om zoveel mogelijk steun te ontvangen,, u ook het even niet meer heeft

    nogmaals iedereen heeft zijn eigen mening maar om met uw eigen mening dingen te gaan zeggen die niet waar zijn zoals het drugs gebruik gaat u wel een beetje ver

    ik hoop nogmaals niet dat dit u ook overkomt maar misschien zou het helpen zodat u in precies dezelfde situatie kan ""voordoen"" hoe het moet

    mvg de oom
  • anoniem anoniem 04 augustus 2010, 23:14:55

    hallo

    ik heb nogmaals helemaal niet gezegt dat ze slecht zijn voor de kinderen, dus voel je niet zo aangevallen, en volgens mij heb ik nu te maken met de kale van de familie genaamd ricardo, ook geen heilige dus je bedreigingen daar sta ik zeer zeker niet van te kijken, het gaat er nu om of je broer en schoonzus goed voor hun kinderen kunnen zorgen, en je geeft zelf al aan dat er wel degelijk meer dingen aan de hand zijn, wat mij stoort is dat ze het late overkomen dat hun alleen maar onrecht is aangedaan , en dat klopt gewoon niet, ze hebben genoeg dingen waaruit in geconstateerd dat het niet klopt, maar nogmaals hoe de kinderen vanuit huis zijn meegenomen dat kan gewoon niet maar helaas door ervaringen vanuit jeugdzorg is dit de beste oplossing( helaas niet voor de kinderen ) maar ouders geven nu eenmaal niet vrijwillig de kinderen uit handen,
    jouw geschreeuw en bedreigingen bewijzen alleen maar dat ik gelijk heb over hoe en wat over de familie hageluken,

    ik hoop natuurlijk dat de kinderen gewoon weer terug naar huis komen, het zijn geen slechte ouders en er kan niemand zoveel van ze houden als hun zelf, maar dat zullen ze moeten bewijzen helaas werkt dat hier in het rechtscysteem zo,

    dus als de ouders gewoon bijgestaan zouden worden door de goede mensen kunnen ze makkelijk goed functioneren als goede ouders
  • anno anno 04 augustus 2010, 22:47:09

    hallo ,
    ook wij kennen deze ouders ,
    ook wij wisten van hun schulden af ,wat echt al een behoorlijke tijd aan het spelen is.dan praat ik niet over een jaar of 3 ...
    er zijn al heel wat mensen geweest die ze hebben geprobeert te helpen .
    maar soms willen mensen gewoon niet ...maar de kinderen weghalen dat gun je niemand
  • Ricardo Ricardo 04 augustus 2010, 22:24:25

    ag als broer van danny weet ik wat tie wel en niet heeft uitgevoerd... zo weet ik dat hij al tijdje geen drugs gebruikt. (je bij junken laten zien betekend niet dat je het zelf gebruikt).

    der zijn genoeg dingen die niet goed zijn gegaan in hun gezin en dat weten ze zelf maar al te goed en het gaat niet om het feit dat jeugdzorg hun uit huis heeft geplaatst...
    het gaat om het feit HOE jeugdzorg hun uit huis heeft geplaatst..

    zonder eerst te kijken naar opties om de kinderen bij familie te plaatsen terwijl daar druk over aan het speculeren was kwamen zij op dinsdag middag de kinderen uit huis SLEPEn met 20 man politie ... god wat een helden zeg schijtbakken..

    maar goed problemen zijn der bij hun en hun doen der alles aan wat in hun macht ligt om deze problemen op te lossen zodat hun idd weer in de toekomst herenigd kunnen worden met hun kinderen.
    het feit dat ze nu der niet zijn is triest maar ze maken nu van deze toestand gebruik om allebei wat te doen aan hun problemen en gaan niet bij de pakkenier zitt.

    @ anoniempje....

    als jij denk mijn familie te kennen dan moet je zo groot en stoer wezen om het even in mijn gezicht te komen zeggen hoe onze familie in mekaar steek..

    laatst vroeg een agent in zoetermeer aan mij mijn gegevens en zo raar als het klonk ik moest alles zeggen ze wisten mijn adress niet dus voor alle duidelijkheid... scheer niet ons allemaal over 1 kam he dingen uit het verleden kunnen in de toekomst niet gegarandeert worden..

    danny gebruikt geen druk anders breek ik hem ze benen en dat heeft tie me beloofd ook dus bedenk eerst goed wat je zegt als je dingen op dit soort sites neer zet wat de concuquenties zijn bij het plaatsen hiervan.

    je heb het ook over mijn achternaam dus beetje dimmen wat dit betreft...

    en zoals ik al zei....... als je dapper bent dan zeg je tegen 1 van ons hoe en wat en dan zal je geen problemen krijgen met onze familie als je je eige meing zegt in 1 van onze gezichten maar eerder respect.. voor nu walg ik van je verafschuw ik je.... spuug en kots ik op je maar als je BALLEN HEBT.. dan zeg je het in me gezicht hoe je over ons denkt...

    tja mijn nichtjes zijn der niet meer in oogbereik maaar op een dag komen ze weer aan me deur en vragen ze "kale...? mag ik bij je slapen...

    denk aan jullie haagie!!
  • anoniem anoniem 04 augustus 2010, 21:17:43

    hallo

    ik heb helemaal niet gezegt dat het goed is wat er gebeurd is, geen een kind hoort op deze manier gescheiden te worden van zijn ouders, en ik heb ook helemaal niet gezegt dat de ouders niet goed zijn voor de kinderen de kinderen zagen er gewoon verzorgt uit haren kleding schoon dus geef ook zeker niet de school gelijk dat ze een melding hebben gemaakt, en mocht het zo zijn dat de kinderen bij de ouders weg moeten voor een periode dan zeker niet appart bij allemaal gezinnen, dit is zeker schadelijk voor de kinderen en hier heeft jeugdzorg dan ook zeker in gefaald, dat ik zei dat de politie en jeugdzorg met zoveel man een inval hebben gedaan en dat ik dat wel enigzins kan begrijpen is puur ook omdat jeugdzorg weet dat als je met 2 man voor de deur staat om de kinderen weg te halen dat geen ene ouder dat zomaar laat gebeuren, en dat het dan ook kan escaleren vandaar de veiligheid van meerdere mankracht,
    dat de ouders financiele problemen hebben dat mag zeker niet de reden zijn dat kinderen uit huis geplaatst worden maar alleen de ouders zullen weten wat de werkelijke rede is, iedereen weet dat als er een melding zou zijn van verwaarlozing en jeugdzorg komt dat dan controleren en het klopt niet dat de zaak dan ook gesloten wordt, dus er is wel degelijk meer aan de hand,
    dat de vader drugs gebruikt dat is zeker niet vanuit het verleden, afgelopen half jaar is in mijn ogen geen verleden, en dat er wordt gezegt dat wat de ouders doen dat dat niets te maken heeft met de kinderen dat vindt ik onzin de ouders zijn toch diegene die de kinderen moeten opvoeden en drugs past dan ook zeker niet in het plaatje thuis, dat ze hulp hebben gezocht is natuurlijk heel goed dat is een stap in de goede richting ieder mens kan in een rot situatie terecht komen en dat zal niet moeten betekenen dat je gelijk je kinderen kwijt raakt, dus nogmaals ze zullen niet om die ene melding uit huis geplaatst zijn, en dat ik gelijk allemaal verwijten naar me hoofd krijg dat ik niets weet en oneerlijk ben dat vindt ik een beetje raar, maarja das ieder zijn eigen mening, maar vindt het ook niet helemaal eerlijk dat jeugdzorg nu overal de schuld van krijgt,
  • Bijstander Bijstander 04 augustus 2010, 20:05:27

    @anoniem

    ik vind het werkelijk ongelofelijk dat u dit zegt. het slaat helemaal nergens op. hoe kan u in godsnaam weten dat de vader aan de drugs zit. komt u 24 uur controleren wat hij allemaal doet? deze reactie zegt veel over uw persoonlijk. het gaat trouwens helemaal niet over de ouders, het gaat over het belang van de kinderen. dat 3 zusjes die niks anders kennen en weten dan elkaar zo schoftelijk uit elkaar worden gehaald vind ik belachelijk. en zelfs als er problemen zijn met de ouders, daar hebben de kinderen toch helemaal niks mee te maken?
  • Een moeder Een moeder 04 augustus 2010, 19:46:27

    Tjeetje............... Ik schrok toen ik de foto zag en het artikel las. Ik ken deze mensen van een tijdje terug. Zij kwamen niet over als slechte ouders. Dat zij niet alles deden wat volgens de regeltjes van de wet moest, was duidelijk. Dit had echter niets met de kinderen te maken. Ook weet ik dat er toen al financiële problemen waren, zij aan de bel hebben getrokken maar niemand wilde helpen of de weg niet wisten.
    Ik vind het heel erg voor de ouders maar vooral voor de kinderen. Ook ik heb geen hoge pet op van jeugdzorg. Het meest wrede vind ik nog dat de kinderen gescheiden zijn. Niemand zal mij kunnen overtuigen dat dit om welke reden dan ook goed is voor de kinderen.

    Inderdaad, de veilige haven is weg, al wat zij hadden was elkaar. Zelfs dat niet meer. Ik wens de familie veel sterkte maar vooral veel wijsheid toe.

    Ik hoop van ganser harte dat de kinderen spoedig herenigd worden en met zijn drieën geplaatst worden in een gezin waar zij alle drie welkom zijn.

    Ouders zoek hulp (rechtshulp) maar ook iemand die jullie kan begeleiden naar een betere toekomst. Maatschappelijk werk, Stichting MEE, via soc. dienst. Humanitas, Budgetzorg. Informeer bij rechtshulp welke mogelijkheden er zijn.
    Stop jullie energie in het beter maken van jullie toekomst, laat zien dat je het kunt. En hou dat vol, misschien dan............... worden jullie over niet al te lange tijd herenigd met jullie kinderen.

    Sterkte!!!!
  • anoniem anoniem 04 augustus 2010, 19:46:09

    iedereen ken lullen wat die wil..
    of die vader nou een gebruiker is of niet , je kinderen zijn je alles
    je ben een beest als je jeugdzorg gelijk geeft over hoe ze de kinderen hebben afgepakt!! wat een walgelijke mensen allemaal zeg. soort van jeugdzorg is zo goed, en de kinderen hebben geen trauma..neee hoor ze zien alleen dat hun papa en mama in paniek zijn. nee dan ben je lekker bij je kut kop!
    had ook op een andere manier gekunt. een kind is een kind en een moeder is een moeder..!!! stelletje achterlijke!!!!!!!!!

    kut nederland
  • oma oma 04 augustus 2010, 19:03:10

    reactie op anoniem
    even een vraagje is 1 familielid verantwoordlijk voor wat een ander familie lid doet???
    je zegt dat er wel degelijk wat mis is in dat gezin klopt de kinderen zijn weg door iemand die het nodig vondt melding te maken bij jeugdzorg dat er problemen waren wie ben jij om te oordelen als je oordeelt maak je dan bekent
    natalie en danny gerbuiken geen drugs en hebben geen hard drugs gebruikt messchien ooit is in ze jongeren jaren ,wie weet wat je zelf in je jeugd gedaan hebt ,wat wel voor mij vaststaat is dat zij LIEVE EN GOEDE OUDERS ZIJN
    GA EENS IN JE EIGENBOEK LEZEN WANT IN EEN ANDERMANS BOEK IS HET DUISTER LEZEN alleen als je met concrete feiten iemand kan beschuldigen of na kan wijzen .mag je oordelen
    en ja er is een grote fout gemaakt ,en wel door jeugdzorg en hun consorten ,en dat is doordat zij niet goed hun werk hebben gedaan want deze kinderen horen tthuis en niet bij vreemden en van elkaar vandaan
    van jeugdzorg is bekent dat zij wel meer fouten maken soms kost dat zelfs kinderlevens .dus fouten maken we allemaal ook jij anoniem !!
    mijn kleinkinderen zijn hun veilige haven kwijt door mensen die hun ouders kapot willen maken .stoer hoor .
    maar wie weet ben jij de melder wel en heb jij dit op je geweten .
    dus wie is er dan slecht ? over de rug van kinderen
    verder wil nog zeggen dat wij het natrappen zat zijn ....
    oma
  • Shageluken Shageluken 04 augustus 2010, 18:26:44

    ik kan u uit eigen ervaring mededelen dat de meiden nooit zonder hun moeder kunnen, en vind deze reacties van meneer/mevrouw anoniem zeer beledigend.

    een persoon die zijn kinderen moet missen zijn verjaardag zonder hun moet vieren heeft al meer dan genoeg pijn gehad. en hem dan op deze manier een trap na te geven vind ik zeer maar dan ook zeer beledigend en niet sympathiek.

    ouders doen alles voor hun kinderen, de een heeft er 4 en doet er niets voor en de andere heeft er 1 en die wordt uit huis gegooid. het verschilt nou eenmaal.

    maar dit had nooit mogen gebeuren, en als je geen ruzie zoekt of wilt krijgen met familie hageluken had u dit berichtje ook niet moeten schrijven.

    dit doet iets met ons en de hele familie.
    voor de rest vind ik het erg tof dat sommige mensen wel sympathiek zijn en hun medeleven en hun eigen verhaal willen vertellen.

    gegroet nichtje HAGELUKEN
  • Oom Oom 04 augustus 2010, 18:18:41

    @anoniem
    ik ben het broertje van de moeder van de drie kinderen
    ik kan je met zekerheid zeggen dat de kinderen blij waren en goed verzorgd

    problemen met politie betekent niet meteen dat je een slechte ouder bent
    het kan zelfs betekenen dat je alles voor je kinderen over heb waar u blijkbaar geen ervaring mee heeft.

    tevens zegt u dat de vader een gebruiker van drugs is... dat is dus duidelijk niet zo !
    geloof mij maar als dat echt zo was dan had hij nooit meer een voet in het huis gezet,, vanwege de veiligheid voor de kinderen.

    uit u bericht maak ik op dat u zelf nog niet in aanvaring met jeugdzorg bent geweest, ik hoop het ook niet voor u want dit wens ik niemand toe
    maar om dan meteen te oordelen dat jeugdzorg het niet zomaar doet of dat er veel dingen gaande zijn, daar kunt u niet over beslissen
    als u ooit met de kinderen gesproken heeft denk ik dat u u mening bijschaaft, maar iedereen heeft zo zijn eigen mening.

    ik hoop dat ik hiermee enige verwarringen heb opgeklaard
    ik spreek uit ervaringen die ik heb meegemaakt toen ik bij mijn zus langs kwam

    mvg de oom van de 3 kinderen
  • anoniem anoniem 04 augustus 2010, 16:18:43

    hallo

    toch wil ik ook even reageren, de familie hageluken is een erg bekende agresieve familie in zoetermeer, daardoor zou de politie wel gedacht hebben beter voorzorgmaatregelen nemen voordat het uit de hand loopt, de vader van de drie kinderen is helaas een gebruiker van drugs, en daar bedoel ik geen wiet mee maar harddrugs, overrigens vindt ik de aantijgingen dat de kinderen er onverzorgt bij lopen niet rieel want naar mijn weten liepen ze er gewoon netjes bij altijd met de zomer en winter mee, en de mode ook dus dat kan ik me niet voorstellen, maar dat het niet helemaal klopt daar in huis dat is duidelijk, kinderen worden niet zomaar meegenomen omdat ze er niet verzorgt uit zien,

    nogmaals dat het zo een inval met politie is geweest kan ik me heel goed voorstellen dan hadden ze in het verleden niet zoveel trammeland met de politie moeten maken, je hoeft hun naam hier maar te noemen en iedereen weet wie je bedoeld,

    mvg

    ik reageer anoniem omdat ik geen zin heb in problemen met de familie hageluken maar dat ik wel duidelijk wil zeggen dat het zeer zeker geen onschuldige mensen zijn maar wel degelijk probleem gevalgezin
  • Brychkina Brychkina 04 augustus 2010, 13:40:00

    Het verhaal in het Streekblad is aangrijpend maar er zal toch iets meer aan de hand zijn geweest dan dat hier beschreven wordt.
    Wat de beslissing van een Rechtbank ook is, het is aan Jeugdzorg om met tact te handelen en niet met de botte bijl een regelrechte aanval uit te voeren met behulp van 20 man politie. Vreemd dat de politie zich daar voor leent en daar blijkbaar wel tijd en manschappen voor vrij kan maken.

    Jeugdzorg is een instantie waar veel mis is, zo zijn ook onze ervaringen met Jeudzorg zowel Zoetermeer als Gouda. Men lijkt telkens het belang van een kind voorop te stellen en gaat volledig voorbij aan het belang van ouders. Doordat dit weer reflecteert op de kinderen worden belangen van kinderen vaak onder geschoffeld.

    Ook hier thuis kwam op aangeven van een boze ex de politie met meer dan 20 mensen aan huis en man Jeugdzorg twee kinderen mee waarvan één bij de natuurlijke moeder terecht kwam en de ander eerst even 6 weken in een pleeggezin werd ondergebracht.
    Pas toen bleek dat hier niets aan de hand was kwam de jongste weer thuis maar bleef mijn zoon van toen 8 jaar, bij zijn moeder wonen.
    Deze vrouw heeft met aangiften bij Justitie, het AMK en Jeugdzorg veel valse meldingen gedaan waar men zonder onderzoek in eerste aanleg, zo in trapte.

    De jongste, die bij ons woont, was zo van de OTS af maar de oudste, die bij ons was weg gehaald bleef onder toezicht staan.

    Tot het moment dat de moeder aangaf dat de OTS haar te veel belemmerde in haar werk. Zij heeft nu een kinderdagverblijf/gastgezin in Gouda, een vreemde uitdaging voor een vrouw die van haar zoon zelfs nooit een luier verwisselde en alles overliet aan au pairs, maar dat terzijde.
    De nieuwe regels zijn dat iemand die een kinderdagverblijf/gastgezin runt, zelf geen kind mag hebben dat onder toezicht staat.
    Dus diende de moeder van mijn zoon een verzoekje in bij Jeugdzorg Gouda, de OTS moest er maar eens af.
    Jeugdzorg, die afgelopen december de OTS nog met een jaar liet verlengen, diende op verzoek van de moeder het verzoek in bij de Rechtbank en ja hoor, de OTS is per direct beëindigd terwijl exact dezelfde zorgen nog aanwezig zijn voor de veiligheid van mijn zoon maar Jeugdzorg geeft aan dat het toch niets meer kan doen voor mijn zoon.

    Onze jongste heeft lang getobd met verlatingsangst door de acties van Jeugdzorg. Jeugdzorg trekt zich hier niets van aan.

    Mijn zoon, nu 11 jaar oud, die bij zijn moeder in Gouda woont neemt telkens in tranen afscheid van vader en stiefmoeder na een weekend of een vakantie maar ook dat interesseert Jeugdzorg niets.

    Mijn ervaringen: Jeugdzorg liegt en bedriegt, houdt zich aan een uitspraak als het hun uitkomt maar lapt deze aan de laars als dit beter voor Jeugdzorg is.

    Wij wensen jullie gezin veel sterkte toe en hopen van harte dat op korte termijn jullie financiële en andere belangrijke zaken dusdanig zijn opgelost dat de kinderen weer naar huis kunnen.
  • Argusogen Argusogen 04 augustus 2010, 13:21:15

    Wat ik op de foto zie zijn twee fatsoenlijke mensen op een net bed in een nette kamer met knufflels op het beddegoed. Als ik dit lees springen de tranen in mijn ogen. Zelf opa van twee dochters en zeven kleinkinderen. Als het inderdaad zo gebeurd is als in het artikel staat,dat ze met een grote politiemacht de deur willen rammen en dat de kinderen op die manier uit elkaar zijn gehaald en bij vreemden zijn ondergebracht is dit om te huilen. Dat belooft wat voor de toekomst. Er krijgen steeds meer mensen met schulden te maken,we staan nog maar aan het begin,want de regerings maatregelen moeten nog komen. Kinderen zijn het best op hun plaats bij de eigen vader en moeder. Armoede is geen maatstaf om ze uit huis te plaatsen. Ook al zien er misschien wat sjofeler uit en zijn ze misschien niet helemaal fris. Doe daar dan wat aan. Het is voor deze kinderen een ervaring die zie hun hele leven niet meer vergeten.
  • hageluken hageluken 03 augustus 2010, 21:11:10

    als u dit leest en u vindt dit niet kunnen en u wilt ons steunen zou u ons dan een kaartje of iets met uw handtekenig willen sturen

Op dit bericht kan niet meer gereageerd worden

Laatste vacatures:

Vind jouw ideale baan

Powered by Jobtrack
Piet Paulusma