U bent hier: Home » Goudse Post » Nieuws » Politici willen excuses van VVD
Goudse Post
|
GOUDA - De lijsttrekkers van PvdA, CDA, ChristenUnie, GroenLinks, SP, Gemeentebelangen Gouda, D66 en Gouda Positief vinden het volstrekt onacceptabel hoe de VVD in de Telegraaf en andere media Gouda haar burgers in de publiciteit heeft gebracht.
De Goudse VVD-fractie verstuurde een persbericht aan de Telegraaf waardoor goedwillende jongeren die rond de kerstperiode activiteiten organiseerden in de wijk Oosterwei werden afgeschilderd als criminelen. Het beeld werd neergezet alsof de gemeente Gouda criminelen heeft afgekocht zodat ze zich rustig zouden houden. Dit beeld is volstrekt onjuist. Er is niet alleen op rechtmatige wijze subsidie verstrekt aan een initiatief vanuit de wijk maar bovendien werd dit gesteund door het wijkteam. De VVD had dit kunnen en moeten weten maar heeft voor verzending van het persbericht geen contact gezocht met de gemeente. In een verkiezingscampagne is veel geoorloofd, maar de feiten moeten wel kloppen. Je moet de kiezer geen foute voorstelling van zaken voorhouden.
Natuurlijk kunnen we als politieke partijen van mening verschillen over het subsidiebeleid van de gemeente. De VVD heeft de afgelopen vier jaar volop gelegenheid gehad om dit te wijzigen maar heeft dit nadrukkelijk niet gedaan. Ook voor de besteding van het 3-budget en de Gouda-ontmoet-gelden hebben zij geen voorbehoud gemaakt. Bovendien was het juist de VVD die zich vaak publiekelijk uitsprak tegen teveel regelgeving en pleitte voor snellere procedures.
Door op deze manier de publiciteit te zoeken heeft de VVD veel schade berokkend aan de betreffende jongeren en aan onze stad als geheel. Voor een partij die zegt veel waarde te hechten aan marketing en het positief op de kaart zetten van Gouda een onbegrijpelijke actie.
Zowel in hun officiële verklaring als in persoonlijke contacten weigert de VVD verantwoordelijkheid te nemen voor de ontstane schade. Hierdoor blijft het beeld bestaan dat de VVD deze zaak gebruikt in hun verkiezingscampagne ten koste van de stad en de betrokken jongeren. Het zou de VVD passen om dit beeld recht te zetten door publiekelijk excuses aan te bieden voor de manier waarop ze deze zaak in de publiciteit hebben gebracht.
| » meer nieuws |
| ronald 28 februari 2010, 15:41:26 |
|
| Beste Ronald Verkuijl,
Dan ben ik ook beste benieuwd naar jouw visie op de rest van de discussie. Het lijkt een beetje een kansloze onderneming te worden om hier te discussieren zo vlak voor de verkiezingen... Groet, Ronald |
| Hilde Niezen 27 februari 2010, 12:41:18 |
|
| Ronald Verkuijl, die naam komt me toch bekend voor. Ben je deze Ronald?
http://www.vvd-gouda.nl/actueel_11554/23183/ |
| ronaldverkuijl 26 februari 2010, 13:23:53 |
|
| Als argumenten en feiten geen zin meer hebben...
Laten we dan maar gewoon doen alsof dingen niet gebeuren... Ik citeer: " Maar wat er ook in het persbericht heeft gestaan, het blijft een feit dat de 5 jongens tijdens de VVD bijeenkomst in de Burgerhal uit eigen mond hebben verklaard dat zij de jongeren van de straat hebben weten te houden en dat de blanke Nederlanders (hun woorden!) daardoor een rustige kerst / oud en nieuw hebben gehad. En daarmee zijn we terug bij de kern van deze kwestie, namelijk het beoogde doel van de besteding van deze gemeenschapsgelden. Het kan en mag niet zo zijn dat subsidies als "zoethoudertjes" worden verstrekt ter preventie van straatterreur." Ronald |
| Michel Klijmij 26 februari 2010, 12:39:22 |
|
| Beste Ronald,
Zoals je kan lezen gaat het niet om een zinnetje in het persbericht, maar om de publiciteit die de VVD heeft veroorzaakt door het persbericht. Dat is ook meerdere malen gezegd. Verder lijkt het me dat je in een discussie moet beargumenteren waarom iets niet klopt. Als jij dat niet wilt doen moet jij dat weten, maar dan heeft een discussie geen zin. Ook als je constant vragen ontwijkt en niet op tegenargumenten ingaat lijkt het er meer op dat je wilt stoken dan dat het je echt om de waarheid gaat. Als je bonnetjes etc wilt kan je het beste langsgaan bij het wijkteam. Die hebben geholpen met coördineren en kunnen je ook alles vertellen. Ben overigens benieuwd of alleen deze actie voor jou interessant is of dat je gelijk alle 3-euro en Gouda Ontmoet acties gaat controleren. Ik bedoel, als je dan wilt weten of gemeenschapsgeld goed wordt uitgegeven, bekijk dan de totale 3 ton in plaats van die paar honderd euro. En nu ga ik me weer met leukere dingen bezighouden. Doei! |
| ronald 26 februari 2010, 11:26:18 |
|
| Beste Hilde,
Laten we het hier maar bij houden. Veel bijval van je medetekenaars is er niet. Al blijf ik de enige roepende in de woestijn; ik blijf bij mijn standpunt dat de stukken van de brief van de burgemeester (zie http://gouda.trotsopnederland.com/) meer spreken in de richting van de publicatie van de telegraaf, dan van welke ander tegengeluid dan ook. Laten we samen hopen dat de discussie in de Tweede Kamer de welwillende jongeren vrijpleit en dat er duidelijkheid komt over de procedures die hiervoor gevolgd zijn. En die zullen natuurlijk vast niet allemaal op 1 dag zijn doorlopen. We weten allemaal hoe dat gaat. Misschien is er ergens een aanvraag, een besluitenlijst, een budgetnummer of wat dan ook. U loopt morgen vast ook in de stad, dan kom ik het even ophalen.De burger hoort te weten of het geld gericht bedoeld was om rottigheid te voorkomen en of de gemeente een aktieve rol heeft gespeeld in het benaderen van de welwillende jongeren. Gelukkig mag ik zelf conclusies trekken en kan ik woensdag gaan stemmen op eerlijkheid, duidelijkheid en openheid. Ronald |
| Hilde Niezen 26 februari 2010, 10:51:48 |
|
| Ronald, ik zou zeggen lees de verklaring nog eens door. Het gaat niet om de tekst van een persbericht, waar Jeroen overigens interessante vragen over stelt. Het gaat erom dat er door de VVD publiciteit wordt gezocht zonder eerst de feiten te checken, met desastreuze gevolgen. |
| ronald 26 februari 2010, 09:54:49 |
|
| http://www.vvd-gouda.nl/actueel_11554/
Hier staat het persbericht van de VVD nu ook. Ik vraag de andere partijen ook te reageren op de vraag: Waar verwacht u nu precies excuses voor? Ronald |
| ronald 26 februari 2010, 09:03:43 |
|
| Beste Michel,
Ik zal het wat makkelijker voor je maken. Nu begin je wild om je heen te slaan in en waas van frustratie en onvermogen en dat is ook weer niet nodig. Ik hoef geen argumenten te leveren. Ik heb mijn naam niet verbonden aan bovenstaand artikel. Ik zal de discussie dan ook weer terug brengen naar de basis. Je blijft de discussie namelijk vooral zelf vervuilen met randverschijnselen. Mijn vraag is dan ook nog steeds; Voor welk punt uit het persbericht (zie link van Pieter Stroop) willen de partijen nu eigenlijk een excuus? Ik ben nu al benieuwd naar de verkiezingen. Het is jammer dat dit soort gelegenheidscoalities het beeld voor de kiezer zoals ik vervuilen. Kies ik voor een onduidelijk blok die het op 1 vlak eens is en op alle andere gebieden van links naar rechts stuitert. Of kies ik voor de eerlijke Trots en de duidelijke VVD. Eigenlijk is er voor de burger zo nog maar bar weinig te kiezen. Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Zo voelt het! Ronald |
| Michel 25 februari 2010, 15:50:23 |
|
| Beste Ronald,
Je komt nog steeds niet verder dan het zoeken naar een enkel woord dat volgens jou niet klopt. Nogmaals, de subsidieverstrekking is goed gegaan, de VVD heeft Gouda schade berokkend. Daar mag je het mee oneens zijn, maar kom met argumenten, niet met schijnbewegingen. Tot nu toe heb je nog helemaal niets inhoudelijk aangedragen dat aantoont dat de subsidieverstrekking verkeerd is gegaan (alleen aannames gedaan die niet kloppen), je hebt niet aangetoond dat de VVD de gewraakte uitspraken niet heeft gedaan, je hebt niet aangetoond dat er geen schade is voor Gouda door die uitlatingen in de Telegraaf. Mijn punten staan dus nog, in afwachting van een goed tegenargument, en ik verheug me op 3 maart als er gestemd kan worden, en er een duidelijke keuze is tussen partijen die wel voor Gouda kiezen, en partijen die voor eigen winst ten koste van Gouda kiezen. Partijen die initiatieven willen stimuleren en partijen die die initiatieven afkraken. Er valt wat te kiezen! Ik heb er zin in |
| ronald 25 februari 2010, 15:22:41 |
|
| " "De krant kan nu eenmaal niets publiceren als er niets aan de hand is."
Dat kan de Telegraaf heel makkelijk hoor. Ik denk dat we het in ieder geval eens kunnen zijn dat de subsidies terecht zijn verstrekt, en dat de VVD door dit met criminelen te verbinden in de Telegraaf Gouda onnodige schade heeft berokkend. Dat variëert van minder inkomsten van ondernemers in de stad tot aan lagere huizenprijzen vanwege de constante stroom van negatieve berichtgeving, die slechts summier wordt rechtgezet als blijkt dat die berichtgeving niet klopt" ...En als de telegraaf iets doet dat neem jullie dat klakkeloos over, maken er een drama van en vragen om excuses... Grappig als je zelf altijd spreekt over Televaag! ...Dat de subsidies terecht zijn verstrekt is nog altijd maar de vraag. Dat heeft namelijk nog niemand echt kunnen laten zien.... Dat komt vanzelf...maar niet summier... na de verkiezingen... dan krijg je de deksel vanzelf op de neus! ...De VVD berokkent Gouda schade... met een persverklaring EN uitspraken..... dat is nieuw! Daarmee neem je duidelijk afstand van je eigen artikel!... dat werd overigens wel tijd! ...Dalende huizenwaardes en ondernemers die inkomsten mislopen (zo zal je deze zin wel bedoelen... Hoe bedoel je complotten. Zullen we er maar over op houden? Het is wel duidelijk... Ronald |
| Michel Klijmij 25 februari 2010, 11:44:07 |
|
| "De krant kan nu eenmaal niets publiceren als er niets aan de hand is."
Dat kan de Telegraaf heel makkelijk hoor. Ik denk dat we het in ieder geval eens kunnen zijn dat de subsidies terecht zijn verstrekt, en dat de VVD door dit met criminelen te verbinden in de Telegraaf Gouda onnodige schade heeft berokkend. Dat variëert van minder inkomsten van ondernemers in de stad tot aan lagere huizenprijzen vanwege de constante stroom van negatieve berichtgeving, die slechts summier wordt rechtgezet als blijkt dat die berichtgeving niet klopt. Op je 2 vragen: Wat is er mis met het persbericht van de VVD en wat is daarvan excuseswaardig? (zie link TROTS) De VVD heeft met dat persbericht (en de uitlatingen in de Telegraaf) gezorgd voor negatieve berichtgeving over Gouda op basis van feitelijke onjuistheden, waardoor goedwillende jongeren als criminelen zijn afgeschilderd en het wijkteam als verstrekker van het budget in een kwaad daglicht is gesteld. Klopt de informatie die in de brief van de Burgemeester staat? (zie link TROTS) Die klopt. Overigens doet Trots wel heel moeilijk, de brief is volgens mij gewoon openbaar (alleen nog niet openbaar gemaakt, ik verwacht 'm in de weekzending). Aangezien de brief is verstuurd aan de minister en aan de vaste kamercommissies is de brief per definitie een openbaar stuk. Maar ja, als je complotten wilt zien, ga je gang. (en dat ik even niet reageerde komt omdat ik ook nog een leven heb, naast reageren op berichten hier. ) |
| ronald 25 februari 2010, 11:31:36 |
|
| Beste Jeroen,
Ik heb nog niet anders gezien. De verschillende partijen praten toch echt over een persbericht en bijbehorende excuses. Toch? Ronald |
| Jeroen 25 februari 2010, 11:18:06 |
|
| @ Ronald en Pieter,
Misschien mis ik even iets... Maar het door TROTS genoemde persbericht van de VVD kán toch nooit de basis zijn voor het betreffende Telegraaf verhaal. Immers, in dat verhaal sprak mevrouw Werger toch echt zelf over criminele jongeren die geld kregen van de gemeente gouda om rustig te blijven. Ze gaf aan woedend te zijn etc. Het persbericht waar TROTS naar wenst te verwijzen is gewoon een aankondiging van een bijeenkomst met Fred Teeven, waarin met geen woord is geproken over het specifieke incident! Volgens mij heeft de VVD nooit een persbericht gemaakt (staat ook niet op hun site), maar heeft Laura Werger zelf gesproken met de Telegraaf. |
| ronald 25 februari 2010, 11:12:48 |
|
| Beste Michel,
Ik ben blij dat je er weer bent! Helaas geen antwoord op mijn twee vragen. En waarom niet? Omdat bovenstaand bericht op drijfzand berust. Ik snap dat Hilde en jij de "splintertjes"; verkeerde procedures, ongelijke behanddeling, enz, enz het liefst wegwuiven, maar wees dan niet zo ondoordacht om dan een totaal uit de lucht gegrepen "excuusbericht" te publiceren. Gelukkig gebruik je zelf nog de term; "Voor zover ik kan zien...". Dan kun je de feiten van de toekomst altijd nog afdoen met; "Met de informatie van nu....". Ironisch! Als het dan echt niet om de inhoud gaat, maar slechts om een manier te vinden om het electorale verlies te compenseren, doe dat dan wat handiger. De telegraaf de schuld geven is wel heel makkelijk. De krant kan nu eenmaal niets publiceren als er niets aan de hand is. Een krant verwijten dat ze alleen maar negatief willen schrijven als er in de media komt dat er problemen zijn in Gouda is dan ook het wegwuiven van de eigen incompetentie. Maar goed, ik denk dat we het eens kunnen zijn dat de VVD Gouda geen imago schade heeft berokkent, maar vooral heeft duidelijk gemaakt dat het echt anders moet. Ik hoop dat de burger dit ook ziet. Ik denk dat dat zo is, anders komt dit Linkse blok niet met dit soort rare "verklaringen". Ronald |
| Michel Klijmij 25 februari 2010, 10:56:25 |
|
| Door het persbericht te versturen en vervolgens met de Telegraaf te praten, nog voordat de feiten op tafel lagen, heeft de VVD het imago van Gouda geschaad. Je weet dat de Telegraaf graag negatief over Gouda publiceert, dat betekent dus dat je bij je contacten met die krant enorm voorzichtig moet zijn. Had de VVD dat gedaan in plaats van voor haar beurt gesproken, dan was niet die onzin over het afkopen van tuig in de krant gekomen.
Voor zover ik kan zien zijn de procedures op een goede manier gevolgd. Ik zou willen dat dat vaker zo gebeurde, in plaats van ellenlange wantrouwige procedures waardoor je subsidie voor een buurtbarbecue in de zomer pas midwinter wordt toegekend. Er zijn wat mij betreft dus geen fouten gemaakt, het is ophef om niks, en ik ben blij met de manier waarop gemeente, wijkteam en de jongeren hiermee om zijn gegaan en zo een zeer negatieve situatie hebben omgebogen in een positieve. Dat een paar mensen het toch nodig vinden om elke keer het negatieve te zoeken, en zich daarvoor vast te klampen aan splintertjes in het hele verhaal, valt me tegen. Dat is niet het Gouda waar ik trots op ben. Mijn Gouda is juist het Gouda waarin we met burgers meewerken, waarin ruimte is om dingen te organiseren vanuit de stad. Als dat dan gebeurt, en het levert positieve resultaten op, dan wordt het geklaag daarover blijkbaar ingegeven door een behoefte aan klagen om het klagen, door een gevoel dat "zij" minder recht hebben op iets leuks dan "wij". Gelukkig hebben de kiezers nu de mogelijkheid om te kiezen voor een Gouda waarin we juist op die positieve ontwikkelingen verder gaan, in plaats van elk leuk initiatief de grond in te stampen. |
| ronald 25 februari 2010, 09:26:31 |
|
| Beste Hilde,
Ik heb net ook de andere link op de site van TROTS gelezen. Het lijkt er toch echt op dat u uw excuses moet gaan aanbieden. Niet alleen aan de VVD, maar vooral aan de burgers die slachtoffer worden van dit verwerpelijke gedrag. De discussie gaat al zo lang voort door uw weigering toe te geven dat subsidie niet volgens de regels is verstrekt. De organiserende jongens, die vermoedelijk niet bekend zijn met de procedures, rekenen op uw kunde. Doordat dat ontbrak (ontbreekt) worden die jongens al tijden zo slecht bejegend. Zo mag u niet omgaan met de welwillende burger!!! Het gaat al lang niet meer over het feest. Het gaat om fouten die gemaakt zijn en door de zittende coalitie niet worden toegegeven. De VVD heeft slechts de vinger op de pijnlijke plek gelegd. En natuurlijk bent u daar niet blij me. U denk maar aan 1 ding; Hoe kunnen we gezamelijk verbloemen dat we disfunctioneren? Het raakt mijn goudse hart dat het zo slecht gesteld is met de stad en haar huidige bestuur. Ik ben benieuwd of u nog reageert. Ook Michel Klijmij geeft al geen gehoor meer.En dan geen lange verhalen, maar gewoon antwoorden op de volgende vragen. Wat is er mis met het persbericht van de VVD en wat is daarvan excuseswaardig? (zie link TROTS) Klopt de informatie die in de brief van de Burgemeester staat? (zie link TROTS) Ronald |
| ronald 25 februari 2010, 07:54:35 |
|
| Beste Hilde,
Pieter heeft nogmaals het persbericht van de VVD nu zelfs toegevoegd. Blijf je nu echt, tegen beter weten in, volhouden dat hier excuses voor moeten komen? Of druppelt het langzaam binnen dat jullie je misschien beroepen op iets dat er niet is? Het doet mij oprecht pijn dat, ondanks de verduidelijkingen, jullie niet kunnen toegeven dat jullie er naast zitten. Ik voel me behandeld als een tweederangs burger. Lees gewoon mee, klik eens op een link en trek je conclusies. Dit gaat ten koste van de burger! Groet, Ronald |
| Hilde Niezen 24 februari 2010, 23:50:51 |
|
| De VVD geeft aan dat ze alleen hun controlerende taak hebben uitgeoefend. Daar is op zichzelf niets mis mee, sterker nog dat is een belangrijk onderdeel van het raadswerk. Je doet dit door het college te bevragen, en vervolgens eventueel de zaak te agenderen voor bespreking in de gemeenteraad. Dit heeft de VVD allemaal niet gedaan. In plaats daarvan heeft de VVD een persbericht naar de Telegraaf gestuurd. De gevolgen hiervan zijn bij ons allemaal bekend. Ik vind dat je als politicus verantwoordelijkheid moet nemen voor de gevolgen van je daden. En als die gevolgen zo desastreus zijn als in dit geval, dan passen excuses. Helaas mis ik bij de VVD, zowel in persoonlijke gesprekken als in de pers, iedere reflectie over hun eigen rol in de gebeurtenissen van de afgelopen week.
De tekst in dit artikel is geen brief aan de VVD. Het is een verklaring van de lijsttrekkers van 8 partijen die zich zorgen maken over het beeld dat er nu is ontstaan. Ik kom voortdurend mensen tegen die nog steeds denken dat de gemeente criminelen heeft afgekocht met een vette envelop vol geld. Natuurlijk blijf ik uitleggen hoe het echt is gegaan, maar ik kan maar een beperkt aantal mensen spreken. Om die reden vond ik het belangrijk om via de lokale pers een verklaring uit te sturen. |
| Pieter 24 februari 2010, 23:00:17 |
|
| Op de site van Trots op Nederland nu twee specials: de brief die Wim Cornelis heeft geschreven en die naar de Tweede Kamer is verzonden over de toedracht rond de subsidie toekenning (en die de fractievoorzitters niet naar de buitenwereld mochten sturen om de een of andere vage reden), en het brave persbericht van de VVD.
De politiek verhult VEEL te VEEL. http://gouda.trotsopnederland.com |
| Pieter Stroop 24 februari 2010, 16:29:19 |
|
| Ik heb geen persbericht gezien waarin die jongens als tuig worden afgeschilderd. Er is een persbericht waarin de pers wordt opgeroepen naar een persconferentie van Teeven te komen. That is it. |
| ronald 24 februari 2010, 13:39:08 |
|
| Beste Pieter,
Begrijp ik nu uit je reactie dat de vraag om excuses uit de lucht is gegrepen? Dat er helemaal geen persbericht is waar de jongens als tuig worden afgeschilderd? Kan dit dan zomaar? Waar halen deze partijen dan de arrogantie vandaan om excuses te vragen? Wanneer brengt men dit huichelachtige gedrag in de media? Dat dit kan in Gouda! En dat over de ruggen van al die welwillende burgers! Ronald PS. Michel, heb jij hier nog een reactie op? |
| Pieter 24 februari 2010, 13:07:07 |
|
| En het persbericht van de VVD is alleen maar een uitnodiging voor de bijeenkomst met Teeven. |
| Pieter 24 februari 2010, 13:05:56 |
|
| Trots op Nederland heeft niet meegetekend. Redenen: geen verband tussen VVD persbericht en die jongens crimineel noemen (onrechtmatig door Telegraaf), en de rechtmatigheid van de subsidie is onvoldoende onderzocht en daar wordt in het persbericht over heen gewalst. Acht partijen verklaren dat alles okee was, nou dat is wel heel voorbarig zonder onderzoek. Daarnaast is het natuurlijk te gek om mee te tekenen aan een petitie waar ook de SP aan meetekent - die je het zelfde kunt verwijten. |
| J.J. van Kleef 24 februari 2010, 11:07:38 |
|
| Ik ben ook zeer benieuwd naar dat persbericht wat door de VVD naar de Telegraaf zou zijn gestuurd en geleid heeft tot alle ophef.
Het persbericht waar Michel naar verwijst was een reactie van de gemeente ter verduidelijking van de situaie die onstaan was n.a.v. het artikel in de Telegraaf. Maar wat er ook in het persbericht heeft gestaan, het blijft een feit dat de 5 jongens tijdens de VVD bijeenkomst in de Burgerhal uit eigen mond hebben verklaard dat zij de jongeren van de straat hebben weten te houden en dat de blanke Nederlanders (hun woorden!) daardoor een rustige kerst / oud en nieuw hebben gehad. En daarmee zijn we terug bij de kern van deze kwestie, namelijk het beoogde doel van de besteding van deze gemeenschapsgelden. Het kan en mag niet zo zijn dat subsidies als "zoethoudertjes" worden verstrekt ter preventie van straatterreur. |
| Chris Bellekom 24 februari 2010, 10:51:11 |
|
| Beste lijsttrekkers van PvdA, CDA, ChristenUnie, GroenLinks, SP, Gemeentebelangen Gouda, D66 en Gouda Positief,
Eerst wordt de VVD er van beschuldigd de discussie via de media te voeren in plaats van in de raad en nu staat er in het AD notabene dat, en ik citeer: "VVD lijsttrekker Laura Werger heeft de brief nog niet ontvangen en kan niet reageren op de inhoud" Ook staat hier bij de Goudse Post een stuk, waarschijnlijk gebaseerd op deze zelfde brief. Wordt door jullie partijen nu ook niet de discussie gevoerd via de media. Ik vind dat dus hypocriet... Het had jullie gesiert als jullie de VVD zelf hadden aangeschreven en ze de kans had gegeven een eventuele rectificatie of excuses zelf te doen. Ik denk dat deze aanpak averechts werkt. Waarschijnlijk is het van jullie kant een "verkiezingsstunt" (in de woorden van de lijsttrekker van GL) om de VVD een hak te zetten en wellicht werkt het. Ik krijg enkel een heel sterk pot en ketel gevoel... Chris Bellekom ps. Oh, en voor alle duidelijkheid: mij hoef je niet aan te spreken op het artikel in de Telegraaf, ik ben al een half jaar geen lid meer van de partij. |
| ronald 24 februari 2010, 09:21:09 |
|
| Beste Michel,
Dank hiervoor! Ik mag aannemen dat dit niett het persbericht is waar jullie excuses voor verwachten? Dat zou heel bijzonder zijn. Ik bedoel het persbericht van de VVD waar jullie excuses voor gemaakt willen zien. Heeft iemand van de gelegeneheids-coalitie misschien dit persbericht? Ik neem aan dat jullie de media in gaan met een op feiten gebaseerd bericht? Toch? Of is het weer van de pot en de ketel... nee toch? Willen jullie mij alstublieft het tegendeel bewijzen? Waar is dat persbericht? De geloofwaardigheid staat op het spel. Groet, Je penmaatje, Ronald |
| gouds beleg 24 februari 2010, 07:42:35 |
|
| Ho wacht even...
Heeft de SP, die hier mede ondertekenaar is, niet een enorme bak met boter op het hoofd? Was het niet de SP die met een persbericht naar de Telegraaf Gouda in een kwaad daglicht zette over inburgeraars die met de Taxi naar hun cursus gebracht zouden worden? Alle ondertekenende partijen hebben wel iets op hun kerfstok, en op deze wijze van een partij excuses eisen is wel erg gemakkelijk. Weten jullie zeker dat jullie bovenstaande persbericht niet OOK voor electoraal gewin hebben opgesteld? triest. |
| Michel Klijmij 23 februari 2010, 18:00:34 |
|
| http://www.gouda.nl/Bestuur/Nieuws_archief/Persberichten/Persberichten_2010/Verklaring_Kerstperiode_Gouda_22_2_2010 |
| ronald 23 februari 2010, 16:40:42 |
|
| Heeft iemand misschien die persverklaring? Ik weet alleen wat de tegraaf heeft geschreven.
Ronald |
Doe mee en win! De laatste Klik & Win acties van dé Weekkrant.
Win kaarten voor Tijl Beckand Win kaarten voor Nederlands Kamerkoor Kleuterbioscoop CineStar: win kaarten Win gratis kaart voor Bløf Win kaarten voor LA The Voices!