HenkSpaan
('s-Gravenhage)
|
Wilders staat terecht omdat hij dingen beweert als: er moeten miljoenen moslims Europa uit, Marokkaanse belhamels kun je het beste in hun knieën schieten, de elite in Nederland bestaat uit designbrillen dragende subsidievreters en vrouwen die een hoofddoek om hebben moeten daarvoor belasting betalen. ‘Kopvoddentaks’ noemt Wilders dat. Gek genoeg wordt hij pisnijdig als iemand zegt dat hij een extreem rechtse partij aanvoert.
Wilders vindt dat hij mag zeggen wat hij wil omdat er in Nederland vrijheid van meningsuiting bestaat. “En dat is in sommige andere landen, culturen en godsdiensten helaas niet het geval, edelachtbare.”
Gisteren hoorde ik de van oorsprong Amerikaanse hoogleraar Nederlandse geschiedenis James Kennedy zeggen dat Wilders’ uitingen over moslims, in de Verenigde Staten niet zouden kunnen. Daarvoor is er teveel maatschappelijk fatsoen en teveel tolerantie ten opzichte van andere godsdiensten.
Dit strookt met wat mijn in Parijs wonende vriend, de Engelse journalist Simon Kuper stelt in zijn boek ‘Retourtjes Nederland’. Hij heeft ons in toenemende mate intolerant zien worden.
Wilders gebruikt het woord ‘kopvoddentaks’ en alleen een paar parlementsleden schreeuwen ritueel moord en brand.
(Voor het gemak vergeet de Martelaar van Venlo dat nauwelijks één generatie geleden zijn zussen, nichtjes, tantes en buurvrouwen in de kerk verplicht een hoofddeksel droegen en gescheiden van de mannen zaten.)
Is de vrijheid van meningsuiting absoluut? Kun je haar misbruiken?
Is het een handige toepassing van de vrijheid van meningsuiting om vierjarige jongetjes uit te leggen hoe je het beste een doosje lucifers in de fik steekt?
Mag je ‘spring dan’ roepen tegen iemand die zichtbaar gedeprimeerd in de dakgoot van een hoog gebouw staat?
Vrijheid van meningsuiting ontslaat niemand van de plicht tot maatschappelijke verantwoordelijkheid.
| M. van het Hof 09 februari 2010, 17:02:08 |
|
| Ik houd niet van godsdiensten en acht ze evenmin respectabel.
Ben het wel eens met dhr. G. Wilders en vind het huidige proces behoorlijk raar. Lijkt mij, dat rechtzaken over andere zaken moeten gaan, dan te proberen iemand op dergelijke wijze eventueel \'de mond te snoeren\'. Wat betreft instroom van buitenlanders, echt niet slechts Islamieten, hoewel zij in feite weinig hier te zoeken hebben behalve een aardig belegde boterham, geldt dit evenzeer voor eventueel toenemende instroom uit voormalige oostbloklanden, vind ik de regering een slappe hap! Het in de uitverkoop gooien van een volksidentiteit en de identiteit van een staatkundig zelfstandig gebied, acht ik ultiem onjuist! Vermoedelijk sluit dhr. H. Spaan zich eerder aan bij een \'kroonprinses\', die niet verder kwam dan een maria bij de thee. Vermoedelijk heeft zij nooit de geschiedenis van de Nederlanden bestudeert. Nederland, dat mij na aan het hart ligt is inderdaad eigen identiteit aan het verliezen (zo niet al verloren) mede vanwege slappe hap beleid van de regering(en), alsmede slap beleid binnen Europa. Wanneer mensen werkelijk asiel zoeken vanwege bedreiging van het vege lijf is het terecht deze mensen entree te verlenen en te steunen. Maar de huidige instroom betreft gewoon economische gelukszoekers. Laten zij hun geluk in hun eigen staten proberen te verwezenlijken en niet ten koste van een fraai, maar nogal klein land! Als iemand in een dakgoot staat te overwegen om er af te springen, mag men van mij best roepen, spring dan! Ik vind dat beslist geen aanzetten tot moord! M. van het Hof, Den Haag. |
| mick 27 januari 2010, 09:51:40 |
|
| Het vrije volk, dat is zeg maar een rechts extremistische krant waarin Israel wordt verheerlijkt en alle islamitische landen worden verketterd. Over een bepekte tunnelvisie gesproken. Maar ik begrijp het wel, bij de demonstratie tegen Wilders zijn proces waren ook groepen rechts radicale jongeren van o.a. het Volksfront aanwezig. Hoe gaar Geert dat aan zijn Israelische vriendjes uitleggen? Lijkt me een kwestie van een spagaat waar ie zich uit zal kunnen draaien.
Maar laten we vooral allemaal heeeel bang worden voor het "grote gevaar' mensen. Misschien reden om naar de VS te emigreren? Mijn zegen heeft u. Ga eens nadenken!! |
| W. Vos 27 januari 2010, 09:40:05 |
|
| Het is duidelijk. Aan alle bovenstaande reacties is af te lezen dat dhr. Spaan volkomen gelijk heeft als hij stelt dat Nederlanders intolerant is geworden.
De manier waarop anders denkenden worden beschimpt, neergezet en bespot is een teken van deze tijd. Laat Wilders maar eens aan de macht komen dan krijgen we wat we verdienen. Volgens mij is het niet zozeer een intolerant Nederland wat ons parten speelt maar een ongenuanceerd Nederland. |
| maria 25 januari 2010, 18:17:01 |
|
| Hoe kunnen jullie in godsnaam zo,n man aan het woord laten , wij zijn in arnhem en omstreken nog bezig om de doden van de 2e wereldoorlog te herdenken, en de volgende groep socialisten staat alweer klaar om de mensen die een bepaalde ideologie nl.islam[wereldoverheeersing] met open armen onder aanvoering van Henk Spaan te omarmen.
Zet het liedje popi jopi, waar zoveel aanhangers van de paus zich aan stoorden,is om in het belachelijk maken van Mohammed, als je een kerel bent . Wat een ongelovelijke loser is die vent. Redactie, schop die vent eruit want het gaat jullie adfverteerders kosten. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Het weekblad gaat bij mij linea recta bij het oude papier. |
| chris 25 januari 2010, 16:31:24 |
|
| In uw column heeft u het over Wilders. Nu wordt in van Dale een column omschreven als een bijdrage met bijzondere eigen inhoud. Ik begrijp dus echt wel dat ik dan met een eigen opvatting te maken krijg. Maar toch…
U stelt dat Nederland in toenemende mate intolerant is geworden. Inderdaad is Nederland op een aantal terreinen minder tolerant geworden, zoals bijvoorbeeld voor krakers en coffeeshops. Maar daar gaat het u niet om Volgens u schort het vooral aan tolerantie ten opzichte van andere godsdiensten, in feite gaat het u om één godsdienst. Daarbij volgt u het oordeel van uw buitenlandse vrienden dat uitlatingen tegenover moslims niet zouden getuigen van veel tolerantie en maatschappelijk fatsoen. U kunt het dan niet laten om – zij het tussen haakjes – te melden dat nauwelijks één generatie geleden vrouwen in de kerk verplicht een hoofddeksel droegen. Wat wilt u hiermee zeggen? In de kerk is nog heel wat anders dan verplicht in de publieke ruimte. En een dameshoed is nog geen bourka … Overigens kan ik u melden dat ook heden ten dage er nog heel wat gemeenschappen zijn waar vrouwen in de kerk een hoed dragen. Nou, en… Laat ik u melden dat ikzelf in uw zogenaamde tolerante tijd ervaren heb, zowel in de grote stad als in een keurig forensendorp, dat voor vrouwen het over straat gaan met een hoed om een kerkdienst te bezoeken niet op veel tolerantie hoefde te rekenen. Sterker nog, gezien de opmerkingen die je naar je hoofd (!)kreeg was er zelfs moed voor nodig. Overigens niet zo vreemd in een tijd (zestiger jaren) dat christenen niet op veel tolerantie hoefden te rekenen, noch op TV, noch in de pers, noch in de kunst noch bij cabaretiers. Een situatie die anno 2010 niet veel anders is. Maar nu de moslims. Vergeleken met christenen worden moslims thans met fluwelen handschoenen aangepakt. Welke cabaretier verdient zijn brood met moslims te schofferen? En kennen we niet allemaal de publicisten die vooral politiek correct willen zijn, de museumdirecteuren die uit ‘voorzorg’ bepaalde werken weigeren, de scholen die er maar vanaf zien een kerstboom te plaatsen. enz. Conclusie, of het valt mee met de tolerantie in ons land, of u hanteert het begrip tolerantie nogal selectief. Maar daar schrijft u ook een column voor, een bijzondere eigen mening. |
| E. Kamstra 23 januari 2010, 16:54:39 |
|
| Toen de vorige paus Johannes Paulus in 1985 Nederland bezocht, werd dit bezoek voorafgegaan door honende proramma's op tv, o.a. bij de linkse VARA. Uit die tijd stamt ook de naam Popie Jopie, naar de gelijknamige satirische song van Henk Spaan en Harry Vermeegen, waarin de paus en zijn geloof werden bespot.' |
| marco 23 januari 2010, 08:06:53 |
|
| Als wilders voor de rechter moet komen omdat ie domme opmerkingen
maakten over hoofdoekjes. Dan moet Spaan alsnog voor de rechter komen voor het in een hoek zetten en discrimineren van alle katholieken in nederland met zijn satire programma uit de jaren tachtig, waar systematisch alle katholieken werden vernederd , bespot ,en belachelijk werden gemaakt met oa zijn liedje over popi jop. Nu had ik daar geen problemen mee. Maar wordt er nu eens een keer iets gezegd dat er wel erg veel mensen met zo'n hoofdoekje beginnen rond te lopen of een grapje wordt gemaakt over een imam dan mag dat ineens niet meer. Dus spaan heeft boter op zijn hoofd, en is misschien ook al bekeerd tot de islaam . |
| G.C.H.Duits 22 januari 2010, 23:01:37 |
|
| Hetvolgende steekt ook steeds vaker de kop op en heeft -in navolging van G.Deckzeijl- NIETS met de islam te maken doch alles met TERREUR, meneer Spaan!
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=10452 Niet alleen dus in Berlijn, het kan overal in de EU de kop opsteken. |
| Scherprechter 22 januari 2010, 16:08:41 |
|
| Ik heb het helemaal gehad met die Spaan. Ik zal de redactie van het Stadsblad laten weten dat mijn bedrijf geen advertenties meer plaatst totdat deze provocateur uit het blad verbannen is. Inmiddels heb ik van andere ondernemers begrepen dat zij dezelfde stappen overwegen. |
| Scherprechter 22 januari 2010, 15:52:47 |
|
| De heer Spaan verkondigt onwaarheden:
De praktijk heeft geleerd (Vlaams blok enz.) dat een veroordeling veelal nadelig uitpakt: waarom zou Wilders blij zijn? Ik ken de tong van Wilders. Die ziet er eender uit als die van Spaan. Hoezo "carnavalstong" ? Spaan heeft de behoefte tot beledigen. Het Stadsblad onwaardig. Wilders wil dat miljoenen criminele moslims worden uitgezet. Het merendeel van de Nederlanders (CPB) wil dit ook. Niets mis mee, tenzij je iets met criminelen hebt. Weet het Stadsblad wel wie die Spaan werkelijk is? Wilders zou volgens Spaan Marokkanen in de knieschijven willen schieten. Dit heeft hij gezegd in de context van ultimo remedium in gevallen waarin het gezag ernstig wordt bedreigd. Dit is conform de geldende ambtsinstructie van de politie. Weet Spaan veel. Iets uit de context halen om zijn rooie god te dienen. Wilders bedoelt niet de elite maar de zichzelf benoemde elite van rode signatuur. Inderdaad subsidievreters en staatsruifgraaiers. Spaan komt uit die hoek en voelt zich aangesproken. Schot in de roos van Wilders, kon niet beter. Hoofddoeken worden veelal gebruikt als religieus symbool en als zodanig als provocatie tegen het vrije westen. Kopvodden is een ludieke wijze van afkeer tegen dit soort provocaties. Zou Spaan ook doen, als het in zijn linkse kraam zou uitkomen. Maar ja, links en islam zijn tegenwoordig één. In de VS bestaat volledige vrijheid van meningsuiting. Spaan spreekt hier opzettelijk onwaarheid gedreven door zijn haat tegen andersdenkenden. Het dragen van een hoofdoek/hoedje in orthodox Nederland heeft niets te maken met het provocatieve karakter van lieden die zich niet weten te plaatsen in een vrij land. Een manke vergelijking dus, ingegeven door haat tegen andersdenkenden. Best Stadsblad kan Spaan niet worden vervangen door iemand die niet extreem links is? Immers, Spekman heeft ook al een podium voor zijn linkse opvattingen. Zou evenwicht niet beter zijn? |
| Piet Ouweneel 22 januari 2010, 15:00:35 |
|
| Spaan bezorgt Wilders gratis publiciteit
Dankzij deze column zorg je weer voor extra Wilders stemmen. Je hebt het cynisch over de ‘hoofdstad van de grachtengordel’, terwijl je zelf een exponent bent van diezelfde grachtengordel, dan wel de politiek correcte woordvoerder daarvan. Je woont zeker niet in Slotervaart, Schilderswijk, Crispijn, Tarwewijk of één van de andere ‘schotel’-wijken en dan is het makkelijk praten over die zogenaamde vooroordelen en discriminatie van Wilders. Hoeveel moslimvrienden heb je? De gewone man voelt zich onbegrepen en niet vertegenwoordigd door de intelligentsia, de regentsia en de media. Je hebt namelijk zelf hooguit alléén met de goed opgeleide, weldenkende intelligentsia te maken, allochtoon of autochtoon. Ga zelf eens 3 maanden in een moslimwijk wonen voordat je een goed oordeel kunt vellen over de uitspraken van Wilders. Dan kun je pas de haatdragende blikken, de intolerantie, het geweld en de criminaliteit ervaren van dat deel van de bevolking waar je het nu voor opneemt. Zij kennen geen scheiding tussen kerk en staat, er is maar één waarheid, vandaar ook het geweld tegen christenen in Maleisië en tegen joden en homo’s in o.a. Amsterdam. En zeg niet dat dat alleen extremistische moslims betreft. Alle Turkse en Marokkaanse leerlingen van de school van mijn vrouw staan te juichen als de islam in hun ogen een overwinning heeft behaald, of dat nu een voetbalwedstrijd Turkije-Nederland is of de aanslag op de Twintowers. Het respect van vooral moslimjongens voor heidenen (christenvarkens in hun ogen of je nu gelooft of niet) is vér te zoeken, laat staan de totale minachting voor vrouwen; het wordt ze met de paplepel ingegeven ( zie de Turkse vrouwenhandelaar Saban B.). Concluderend, wat Wilders zegt, is niet discriminerend maar waarheid. Als hij meent dat Marokkaanse raddraaiers in de knieën geschoten moeten worden (waar heeft ie dat gezegd?) dan is dat hooguit ongelukkig uitgedrukt waar hij bedoelt dat deze jongeren keihard moeten worden aangepakt. Als Wilders door dit proces nu de mond gesnoerd wordt is dat de omgekeerde wereld of wellicht een voorproefje van wat ons te wachten staat als de moslims in de meerderheid zijn. Het getuigt daarom van bijzonder veel moed dat Wilders zijn uitlatingen doet in een samenleving die hem zo vijandig gezind is, je kunt hem in ieder geval niet verwijten dat ie dat uit eigen belang doet.. |
| Hendrik 21 januari 2010, 15:07:16 |
|
| Dat u kunt schrijven is te zien, dat u net als die andere in Moslimlanden graag mensen in een strop omhoog ziet getrokken door een kraan, is ook te merken. Het zelfde zien we met u gebeuren als u zich zo uit liet in Moslimlanden. Het is van de zotte dat u zo schrijft over Wilders. Wilders ziet het goed en scherp, vraag het die mensen die om zeep zijn gebracht in de wil van Allah. Kom Spaan aan jou kan een mens zich verwonden. Gebruik je hersens en kijk eens met de heldere blik van onze Wilders. De film Fitna was beeld materiaal bijeen gebracht en gemonteerd tot een film. Het was een film waar je kan zien hoe omgesprongen word met mensen. |
| A.Furer 20 januari 2010, 21:44:15 |
|
| Beste heer Spaan,
Na lezing van uw idiote artikel was ik van plan u eens goed de oren te wassen. De onzin die u verkondigt verdient in ieder geval wel een stevig weerwoord. Allah zij gedankt ben ik niet de enige die er zo over denkt, gezien de prima reacties op uw smerige schrijfsel, waarmee u Wilders een trap na probeert te geven. U bent inderdaad volkomen de weg kwijt en probeert met leugens , verdraaiingen en verdachtmakingen uw gelijk te halen. Schande! Alsof Wilders er om gevraagd heeft om voor het gerecht gedaagd te worden door linkse malloten zoals u. Wilders reageert juist op de reactionaire ideeen van de Islam en het is inderdaad een maatschappelijke verantwoordelijkheid om daarop te wijzen. In het verleden was dat een taak van links Nederland, maar sinds de linkse Kerk zich heeft bekeerd tot het politiek correcte denken heeft ze deze taak aan rechts Nederland overgelaten. Ik kan mij herinneren dat u in het verleden ook wel eens een andere bevolkingsgroep heeft beledigd, maar dat mocht toen natuurlijk wel, want u staat aan de goede kant van de streep, nietwaar? De hoofddoek is een pure vorm van vrouwenonderdrukking en heeft dus niets te maken met "mijn oma die ook een hoofddoek droeg". Als u dat niet ziet, bent u blind. Het toenemend intolerant worden van Nederlanders is een fabeltje dat door weldenkend Nederland wordt verzonnen. De Nederlander is niet intoleranter geworden: er zijn in Nederland juist intolerante mensen binnengehaald die vrouwen, homo's, Joden, Atheisten en afvallige moslims discrimineren. DIE intolerantie moet bestreden worden! Hoe u dan Amerika erbij haalt als toppunt van tolerantie ten opzichte van andersdenkenden is mij overigens ook een raadsel. Nergens is het Christelijk fundamentalisme zo ernstig ontspoord als in dat land, dat een fatsoenlijk ziektekostenstelsel niet eens wil invoeren, omdat dat riekt naar "Communisme". Uw artikel verdient met andere woorden maar 1 kwalificatie: LARIEKOEK!! Met vriendelijke groeten |
| dick van linschoten 20 januari 2010, 18:50:53 |
|
| toen ik het artikel las,wist ik gelijk weer te maken te hebben met een zgn,
kosmopolitische salonsocialist een soort waarmee dit land elke dag geteisterd wordt. Even wat feiten vooraf Henk Spaan: De Islam is in de verste verte geen godsdienst maar een levensgevaarlijke bijna fascistische ideologie met als enige doel het vernietigen c.q.uitroeien van alle ongelovigen.Hoewel er in het Oude Testament ook vele onfrisse zaken kennen wij toch een eeuwen oude beschaving en niet te vergeten de Verlichting die ons instaat stellen te relativeren en zeker niet hersenloos alles te doen wat ons opgedragen wordt.Dit is in de Islam totaal anders daar moet alles precies gedaan worden zoals voorgeschreven.De Koran van de duivel en dat wordt Henk Spaan klakkeloos uitgevoerd door 1,2 milliard. De hoofddoek wordt voorgeschreven omdat de vrouw op geen enkele manier een vreemde man mag behagen,zelfs het dragen van lipstick is verboden. Vergelijkingen met onze voorouders die ook gescheiden moesten zitten;Jules Deelder kwam zelfs met de plattitude:mijn oma draagt toch ook een hoofd doekje getuigt van een verbijsterend gebrek aan feitenkennis en getuigt van een bijna suicidale naiviteit die alleen maar bij links en ultralinks te vinden is. |
| richardT 20 januari 2010, 18:34:18 |
|
| meneer spaan heeft last van tunnelvisie.
Als wilders wel wordt veroordeeld betekent dat voor hem dat hij nimmer president kan worden. Of wij dat willen is een tweede. En dat 50 jaar geleden wij ook met hoofddoekjes in de kerk zaten is zeker waar. Gelukkig derhalve dat dat niet meer zo is. dankzij een kerk die meegroeit met de tijd, een christelijke democratische samenleving met een vrijheid van meningsuiting heeft daar voor gezorgd. Daar kunnen ze in iran nog een hoop van leren. |
| H. Hol-van Esch 20 januari 2010, 17:45:49 |
|
| 20-01-2010
Geachte heer Spaan, Wat een colom!! U laat kompleet uw eigen mensen in de steek! Bovendien bent u de betekenis van het woord belhamel kwijt. dit woord staat niet voor dief, mishandelaar, bedreiger en zoal. U zou zaken is gewoon bij de naam moeten noemen. Wij waren vroeger fan van u, maar dat is nu wel over. Zijn het volledig eens met vorige schrijvers. IJssel en Lekstreek wat een sof deze colom!!! |
| H. Hol-van Esch 20 januari 2010, 17:18:14 |
|
| 20-01-2010
Geachte heer Spaan, Ga u diep schamen, U laat de autochtone Nederlanders heel erg in de steek. Voorts heeft u geen idee wat het woord belhamel betekent! Dat is niet het woord, dat je gebruikt om dieven, bedreigers, mishandelaars en zoal te benoemen. Wij zijn het dan ook helemaal eens met de vorige schrijvers. |
| G.Deckzeijl 20 januari 2010, 15:03:12 |
|
| Henk Spaan is de zoveelste niet-moslim die niet in de gaten heeft waarom de verzonnen islamitische "modeshow" steeds vaker de kop opsteekt in ons land.
Die modeshow wordt enkel gebezigd door provocateurs, met enige vorm van religie heeft dat niets te maken. Meer weten? Ga snel naar: http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=7327 http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=10421 |
| Enough 20 januari 2010, 14:56:18 |
|
| Sjonge, sjonge . . . . dat zo\'n matig voetbaljournalist met allerlei vriendjes het heeft over maatschappelijke verantwoordelijkheid????
Dat mannen en vrouwen, nauwelijks een generatie geleden, in christelijke kerken gescheiden zaten . . . . is een misser van een matig voetbaljournalist. Meneer Spaan, maak nu eens op de wijs van \"Popie Jopie\" een liedje over de Islam. \"Popie Jopie\" dat kunt u toch zo goed? en dit heeft u toch al eens gedaan? Toendertijd toch ook geen last gehad van maatschappelijke verantwoordelijkheid? Waarom doet u dit niet? of bent u bang op een achteraf weggetje gelyncht te worden? Is dit uw maatschappelijke verantwoordelijkheid dat u geen liedje maakt over de Islam? |
| pietjepuk 19 januari 2010, 20:18:56 |
|
| Ook voetbalscribent Henk Spaan wil zich hierbij voegen in de stoet roeptoeters die over elkaar heen buitelen om duidelijk te maken dat zij toch echt wel tot het kamp van de politiek correcte Gutmenschen behoren. Dat daarbij alles is geoorloofd - van het verdraaien en uit de context halen van citaten tot aan het verspreiden van lasterlijke leugens aan toe - wekt ook al geen verbazing meer.
Wilders staat terecht omdat een paar rechters - en geestverwanten van bovenstaande roeptoeters - het nodig vonden om het OM tegen haar zin te verplichten een politiek proces aan te spannen tegen een gekozen parlementariër en voorman van de in potentie grootste partij van Nederland. Dat Wilders daar helemaal niet blij mee is, heeft hij al herhaaldelijk duidelijk gemaakt, maar waarom hij zich daarvoor zou moeten schamen (zoals U en ik zouden doen, TOCH?!) is mij een raadsel. Eerder zouden deze rechters, die uit zijn op het monddood maken van een Nederlands politicus, zich dood moeten schamen! Dat er angst heerst voor Wilders bij de zittende politieke elite is begrijpelijk, maar dat de een na de andere meer of minder Bekende Nederlander zich tegen deze voorvechter van onze democratische vrijheid keert is tamelijk alarmerend. |
| peters p 19 januari 2010, 19:39:43 |
|
| domme mensen zoals u zouden beter hun mond houden.al eens gehoord van sociale inteligentie?peters |
| jaapie 19 januari 2010, 18:42:08 |
|
| Geachte spaan
Sinds u niet meer met harrie vermeegen samen werkt, bent u echt de weg kwijt. Op de onzin dit u in de weekkrant schrijft zit niemand op te wachten. Een generatie geleden zaten vrouwen niet gescheiden van mannen in de kerk. Heeft u ooit een kerk van binnen gezien, denk het niet. De pvv zegt niet dat er miljoenen moslims europa uit moeten, maar dat de immigratie van moslims naar europa ingeperkt moet worden. Wie kan daar op tegen zijn, gezien alle problemen die moslims met zich mee brengen. Niet willen integreren, geen contact met ongelovigen(staat in de koran),onderdrukking vrouwen, huiselijk geweld, kinder verminking. Vrouwen geen hand geven. Naar sekse gescheiden kantines, vrouwelijke artsen voor islamitische vrouwen, zo zouden bepaalde islamitische werknemers het afwijzen dat halal-vlees (volgens islamitische spijswetten toegestaan vlees) in kantines naast ”normaal” vlees zou worden aangeboden, omdat dit ”onrein” zou zijn Ze wensen gescheiden kantines en willen niet meer naast personen zitten die varkensvlees eten. gepaste kleding voor het vrouwelijke kantinepersoneel – dus bijvoorbeeld met bedekte armen. islamitische werknemers hun jaarlijkse functioneringsgesprekken niet met hun vrouwelijke meerderen willen voeren. In oktober werd een verloskundige, die bij een moeilijke bevalling werd geroepen, door de man van de patiënte in elkaar geslagen”, zegt een ziekenhuisdirecteur. Hij moest gereanimeerd worden, zodat hij de geboorte verder kon begeleiden. moslima’s alleen door vrouwelijk personeel behandeld wilden worden. Ook de in de sporthallen en zwembaden zou de roep naar ”vrouwendagen” klinken. In elkaar slaan van politie, brandweer, ambulance personeel artsen ect. Erdogan van turkije zegt niet voor niets: Speciale openingstijden voor vrouwen en meisjes Invoering van sharia, inengeland reeds een feit ook in Nederland evenals in oostenrijk. Afslachten van christenen, nu weer in nigeria. Erdogan van turkije zegt niet voor niets: Onze minarteen zijn onze bajonetten Onze koepels onze helmen Onze moskieen onze kazernes Onze gelovigen onze soldaten. Hier huiver ik van als ik dit lees. Neen Spaan ik kan nog wel even door gaan maar dan wordt het eenzijdig. Hier een tekst van de heer Hans Jansen. De burgerlijke bovenmedia zullen het volk wel verkeerd hebben voorgelicht over Culemborg, maar een ding springt er uit, als een tsunami uit een onderzeese aardbeving. Het meisje dat met een gebarsten schedel het ziekenhuis ingemept is, had geprobeerd via 112 de politie te bellen bij het aanschouwen van wangedrag. Ter bescherming van lijf en have zich niet tot de overheid te kunnen wenden, dat is precies wat mensen die geen moslim zijn in de Soedan, in Pakistan en Zuid-Egypte, en elders, ook overkomt. Het heeft nare en vergaande consequenties. De ongelovigen worden wel eens bestolen of beroofd. De ongelovigen zouden in zulke gevallen wel eens kunnen gaan denken dat ‘de jongens’ zich aan andermans bezit hebben vergrepen, maar dit is een verkeerde beoordeling van de situatie. Alles is eigendom van God en de gelovigen. De ongelovigen hebben hun zogenaamde ‘bezittingen’ alleen tijdelijk in bruikleen. Die bezittingen kunnen op elk moment door de ware eigenaren worden opgeëist. Wanneer de gelovigen bezig zijn met wat op de keper beschouwd hun eigen bezit is, verkeren de ongelovigen soms in de waan dat de gelovigen aan ’s andermans spullen komen, maar dat is niet zo. De gelovigen zijn niet anders dan wettig doende met wat toebehoort aan God, en aan de gelovigen. Dat is hun volste recht. Het is uiteraard extreem vijandig en volslagen overbodig om dan de politie in te schakelen. De sharia is hier trouwens heel duidelijk over Een moslim is alleen strafbaar als er moslims zijn die tegen hem willen getuigen. Zie de handboeken over de sharia. De straatterreur van de ‘kutmarrokaantjes’ ligt in het verlengde van dit soort opvattingen. Die mini-terreur is daarom wel degelijk een godsdienstige activiteit. Het is de kunst om het per geval zo onbenullig te houden dat er geen serieuze tegenmaatregelen genomen worden. Het leidt dan desalniettemin geleidelijk aan toch tot het vertrek van iedereen die geen moslim is. Een hele wijk raakt door een milde straatterreur langzaampjes voor honderd procent geïslamiseerd. Een grotere triomf voor Gods godsdienst is niet denkbaar. Wie geen moslim is, zal zich immers niet komen vestigen in een buurt waar de handhaving van de openbare orde niet in handen is van de overheid maar van ‘gerijpte’ Marokkaanse oudere mannen, en zeker niet in een buurt waar Marokkaanse ‘jongens’ de dienst uitmaken. En zo islamiseert zo’n buurt rustigjes verder. Bedenk u goed: Als u 112 belt over ‘jongens’ die zich in uw ogen misdragen, wordt uw schedel gekraakt. Als u verstandig bent, onderwerpt u zich. Ja inderdaad, ‘islam’ betekent ‘onderwerping’. Nederlanders kunnen niet geloven dat het zo eenvoudig zou kunnen zijn, maar Molukkers weten dat natuurlijk uit Indië nog heel goed. De Marokkanen weten dat de Molukkers dat weten. Daarom heeft het prioriteit om de onderwerping van de Molukkers te eisen. Maar gaat u rustig slapen, het CDA, de PvdA en de Christen-Unie waken over ons. En pas op dat u 112 niet belt als de ‘jongens’ geleende spullen komen ophalen. Het kan u uw leven kosten. HansJansen Een bericht van Khadaffi Khadaffi: ‘Europa zal een moslim continent worden’ Ingediend door copywriter op 8 september, 2009 - 23:49. Overheid De Libische leider Khadaffi heeft elf islamitische prekers naar Engeland gestuurd, om ter gelegenheid van ramadan te spreken in de moskeeën van Birmingham, Leicester en Nottingham. De elf worden betaald door de World Islamic Call Society (WICS), dat is opgericht en wordt gesubsidieerd door Khadaffi. In een recente toespraak zei Khadaffi dat de bedoeling van WICS is om heel Europa tot de islam te bekeren: ‘deze godsdienst zal alle godsdiensten die eerder kwamen, in de schaduw stellen. Hun tijd is voorbij. Allah heeft beloofd dat zijn godsdienst over de andere zal zegevieren. Er zijn tientallen miljoen moslims in Europa en er komen steeds meer. Het aantal oorspronkelijke Europeanen loopt drastisch terug. Dat is het duidelijkste teken dat Europa op een dag een moslim continent zal zijn’. Sunday Mercury, 6 september 2009 Ik kan door blijven gaan, mocht u meer informatie willen over de islamisering van europa Ik hoor van u en zal nog het eea doorsturen. Met vriendelijke groet |
| Ceylan 19 januari 2010, 00:11:38 |
|
| Helemaal mee eens !!!! |
| HenkSpaan Henk Spaan |
|||
| Member sinds 26 januari 2009 | |||
| 59 artikelen | 4 reacties | ||
| 44 foto's | 0 video's | ||
| http://nl.wikipedia.org/wiki/Henk_Spaan | |||
Doe mee en win! De laatste Klik & Win acties van dé Weekkrant.
Huygens Ensemble speelt Bach: win kaarten Glennis: win arrangementen! PRIMAVERA Gratis naar Wouter Hamel Win dvd-box Glamourland
| » meer nieuws |